dct_hybrid

 

KAS IR DUBULTSAJŪGA PĀRNESUMKĀRBA?

Hyundai dubultsajūga pārnesumkārba (DCT) apvieno mehāniskās pārnesumkārbas efektivitāti ar automātiskās pārnesumkārbas komfortu. Salīdzinājumā ar tradicionālo automātisko pārnesumkārbu DCT uzlabo automobiļa dinamiku, samazina CO₂ izmešus un pazemina degvielas patēriņu.

DCT var salīdzināt ar mehānisko pārnesumkārbu, kas pārslēdz pārnesumu automātiski.

Braukšanas laikā dubultsajūga pārnesumkārba sniedz sajūtas, kā braucot ar mehānisko pārnesumkārbu. Abi sajūgi tiek automātiski ieslēgti un izslēgti katru reizi, kad pārslēdzat pārnesumu. Citiem vārdiem sakot, kad uzsāc braukšanu pirmajā pārnesumā, otrais pārnesums jau ir ieslēgts, bet vēl nav aktīvs. Braukšanas laikā ir jūtama laidena pārnesumu pārslēgšana.

dct_lv

Pirmo reizi braucot ar automobili ar dubultsajūga pārnesumkārbu, var rasties sajūta, ka tas ir aprīkots ar automātisko pārnesumkārbu, jo pārnesumu pārslēgšana notiek automātiski. Atšķirība kļūst pamanāma, uzsākot braukšanu un braucot sastrēgumos.

Sausā tipa dubultajā sajūgā spēka pārvadam tiek izmantota disku berze, kā rezultātā pārnesumkārba var sakarst. Visbiežāk par iemeslu tam ir:

  1. stāvēšana slīpumā (ar ieslēgtu pārnesumu un atlaistu bremžu pedāli);
  2. bieža strauja paātrināšanās (it īpaši intensīvā pilsētas satiksmē);
  3. ilgstoša braukšana lēnāk par 10 km/h sastrēgumā.

No problēmām var izvairīties, ieturot pietiekamu attālumu līdz priekšā esošajam transportlīdzeklim un apstāšanas laikā vienmēr nospiest bremžu pedāli (vai izmantot Auto Hold funkciju automātiskai automobiļa noturēšanai uz vietas).

Pētījumi liecina, ka ar dubultsajūga pārnesumkārbu aprīkotam automobilim ir zemāks degvielas patēriņš nekā automobilim ar automātisko pārnesumkārbu.

Dubultsajūga pārnesumkārba ir pieejama šādiem Hyundai modeļiem: KONA, KONA Hybrid, i20 Hatchback, i20 Active Cross, i30 Hatchback, i30 Fastback, i30 Wagon, i30 N Line, i30 Wagon Sport Line, Tucson, Tucson N Line, IONIQ Hybrid un IONIQ Plug-in.