Hyundai produkcijas izstrāde

Hyundai vietējo tirgu klientu vajadzībām atbilstošas un pēc iespējas drošākas un komfortablākas automašīnas izstrādā vairākos pētniecības un attīstības centros, kas atrodas dažādās pasaules vietās. Pastāvīgi tiek radītas jaunas tehnoloģijas, kurās tiek ņemtas vērā gan vadītāju vajadzības, gan arī apkārtējās vides aizsardzības nepieciešamība. Mērķis ir nodrošināt patīkamus un drošus braukšanas iespaidus, pēc iespējas vairāk samazinot ietekmi uz apkārtējo vidi.

Hyundai jaunie modeļi, dizaina koncepti un tehnoloģijas Frankfurtes starptautiskajā autosalonā (2015. gada septembris)

Divi jauni turbokompresora dzinēji

Jaunais 1,0 l Kappa T-GDI dzinējs ir pirmais Hyundai mazo turbokompresora benzīna dzinēju jaunajā paaudzē. 998 kub. cm trīs cilindru spēka agregāts ir bāzēts uz standarta Kappa 1,0 l MPI dzinēja, kurā ieviesti vairāki uzlabojumi un jaunas tehnoloģijas, tai skaitā benzīna tiešā iesmidzināšana un mazs turbokompresors ar vienu spirāli. Standarta 100 ZS versija un palielinātas jaudas 120 ZS versija sasniedz maksimālo griezes momentu 171,6 Nm 1500 apgriezienos minūtē, nodrošinot perfektu dinamiskuma un efektivitātes kombināciju.

1353 kub. cm četru cilindru turbokompresora benzīna dzinējs ir ievērojami vieglāks par savu priekšteci – 1,4 l Gamma dzinēju. Agregāta pamatsvars tika samazināts par 14 kg, tam arī ir lielāka efektivitāte un jauda – 140 ZS un griezes moments – 242 Nm. Jaunais 1,4 l T-GDI dzinējs iekļauj augstspiediena turbokompresoru, kas integrēts izplūdes kolektorā ar nolūku uzlabot ekspluatācijas efektivitāti. Pārvietotais un pārstrādātais turbokompresors nozīmē uzlabotu droseles reakcijas laiku un griezes momentu mazajos apgriezienos. Jaunajā konstrukcijā degviela tiek iesmidzināta tieši cilindrā, uzlabojot degšanas intensitāti – tātad arī jaudu un degvielas efektivitāti.

Vision G – fantāzija par nākotnes dizainu un tehnoloģijām

Dinamiskais Vision G kupejas konceptautomobilis demonstrē Hyundai nākotnes luksusa produktu dizaina tendences, kā arī prezentē modernas sakaru un vadības tehnoloģijas.

Vision_G_Coupe_Consept_frankf_2015_450x300

Vision_G_Coupe_consept_int_frankt_2015_450x300

Vision G ir aprīkots ar jaunāko Hyundai Motor tehnoloģiju, nodrošinot patērētājam maksimālo komfortu un braukšanas prieku, pēc iespējas mazāk novēršot viņa uzmanību. Ievērojamākās īpatnības ir centrālais vadības panelis Remote Wheel un displejs ar platu ekrānu.
Remote Wheel ir ergonomiska dizaina puslodes veida skārienjutīgs panelis, kas uzstādīts centrālajā konsolē. Tas nodrošina intuitīvu pieskārienu un žestu mijiedarbību un reaģē uz rokas mājienu, minimāli novēršot vadītāja uzmanību.
Vision G sirds ir godalgotais 5,0 l Tau V8 dzinējs, kas attīsta 420 ZS 6000 apgriezienos minūtē un 383 Nm 5000 apgriezienos minūtē. Tau V8 dzinēju saime trīs reizes tika iekļauta Ward’s Auto prestižajā desmit labāko dzinēju sarakstā.

Hyundai Motor uzlabo sakaru iespējas, piedāvājot Android Auto

Šogad Hyundai Motor kļuva par pirmo autoražotāju pasaulē, kas piedāvā Android Auto (Hyundai Sonata ASV versijā). 2015. gada novembrī Hyundai Motor būs vieni no pirmajiem, kas piedāvās šo viedtālruņu spoguļošanas tehnoloģiju Eiropas tirgum paredzētajos automobiļos – jaunajā i40 modelī.

New-i40-Android-Auto_940x537

Android Auto ļauj Android tehnoloģijas viedtālruņu lietotājiem savienot savas ierīces ar Hyundai informācijas un izklaides sistēmu un piekļūt integrētām un neatkarīgām aplikācijām, kas galvenokārt orientētas uz mūzikas straumēšanu, komunikāciju un radio. Android Auto izmanto viedtālruņa piedāvātās iespējas un ļauj vadītājiem uzturēt sakarus ar apkārtējo pasauli, nenovēršot uzmanību no ceļa.

Jaunais augstas efektivitātes N apakšzīmols

Izlaižot savu jauno augstas efektivitātes N apakšzīmolu, Hyundai Motor vēlas balstīties uz savu pieredzi motorsportā, lai sagādātu braukšanas prieku klientiem, kas mīl automašīnas.

Hyundai-N-2025-Vision-GT_frakf_2015

Hyundai N 2025 Vision Gran Turismo konceptauto rāda pasaules auditorijai zīmola unikālo perspektīvu attiecībā uz nākotnes dinamikas rādītājiem. Izveidots ekskluzīvi PlayStation® videospēļu sērijai Gran Turismo, šis konceptauto var lepoties ar kopējo 884 ZS jaudu, ko nodrošina Hyundai Motor ūdeņraža kurināmā elementu sistēma un papildu superkondensatoru sistēma.
Turklāt vieglas konstrukcijas 300 ZS Hyundai RM15 konceptauto ar centrālo dzinēja izvietojumu un turbokompresoru iemieso sevī Hyundai Motor kaislību uz dinamiku un parāda, kā N apakšzīmola tehnoloģijas, kas fokusētas uz vadītāju, varētu ienākt ražošanā.

Jaunās degvielas efektivitātes koncepcijas – 48V Hybrid un Plug-in-Hybrid (3.3.2015.)

Divi jaunie konceptauto uz jaunā Tucson bāzes parādīti Ženēvas starptautiskajā autosalonā. Abas koncepcijas demonstrē potenciālas spēka agregātu tehnoloģijas, kas domātas nākotnes Hyundai modeļiem.

48V Hybrid konceptā izmantotais risinājums īpaši piemērots lielākiem auto un kompaktajiem krosoveriem. Tā 48 V litija jonu akumulators un 14 ZS elektromotors palielina jaudu par 10% un ievērojami mazina izmešus, turklāt 48 V hibrīdsistēmas izbūve izmaksā tikai ceturtdaļu no pilnā hibrīda risinājuma.

Plug-in Hybrid (PHEV) elektriskais hibrīda konceptauto var nobraukt vairāk par 50 km tikai elektrības režīmā un var no jauna uzlādēties tikai divarpus stundās (ātrā uzlādēšana) un piecās stundās no standarta kontaktligzdas. Konceptauto ir aprīkots ar 10,7 kWh litija jonu polimēru akumulatoru un 68 ZS elektromotoru, kas atbalsta 115 ZS 1,7 l dīzeļa dzinēju un 7 pakāpju dubultsajūga pārnesumkārbu. Šo divu spēka avotu kombinēšana samazina konceptauto aprēķinātos CO₂ izmešus zem 48 g/km atzīmes.

i30 CNG – konceptauto, kas izmanto saspiesto dabasgāzi (02.10.2014.)

Parīzes autosalonā notika Hyundai Kappa 1,4 l T-GDI agregāta pirmizrāde. Jaunais dzinējs iekļauj pārdomātu augstspiediena turbokompresoru ar vienu spirāli, kas integrēts izplūdes kolektorā, lai uzlabotu ekspluatācijas efektivitāti. Kappa 1,4 l T-GDI dzinējs, kas demonstrēts uz Hyundai stendā izstādītā i30 CNG konceptauto Parīzes autosalonā, saspiestās dabasgāzes režīmā nodrošina 117 ZS un griezes momentu 206 Nm. i30 CNG konceptauto CO₂ izmeši ir tikai 87 g/km, kas atbilst stingrajiem Euro 6c izmešu standartiem.

Hyundai Motor demonstrēja i40 48 voltu hibrīda versiju (02.10.2014.)

i40 48V Hybrid izceļas ar ievērojamu CO₂ izmešu un degvielas patēriņa samazināšanu salīdzinājumā ar standarta modeli, turklāt izmaksas tā izbūvei ir tikai ceturtdaļa no pilna hibrīda risinājuma izbūves izmaksām. Jaunais auto, kas bāzēts uz 1,7 l dīzeļa spēka agregāta, tiek aprīkots ar 48 V svina-oglekļa akumulatoru, kā rezultātā jauda palielinās par 15%, bet CO₂ izmeši samazinās par 20%.

Tā kā šeit izmantots palaišanas ģenerators ar siksnas piedziņu (BSG) tradicionālā maiņstrāvas ģeneratora vietā, dzinēju var restartēt gandrīz bez trokšņa un vibrācijas. i40 48V Hybrid var darboties tikai elektriskajā režīmā mazos ātrumos un braucot nemainīgā ātrumā. Svina-oglekļa akumulators uzlādējas pats, samazinoties ātrumam un izmantojot reģeneratīvo bremzēšanas sistēmu, bet BSG darbojas kā ģenerators. Paātrināšanas laikā BSG piešķir dzinējam papildu 10 kW, lai mazinātu degvielas patēriņu un CO₂ izmešus. Kombinācijā ar lielāku turbokompresoru sistēmas veiktspēja palielinās līdz 155 ZS, bet maksimālais griezes moments – līdz 360 Nm.

Tā kā 48V Hybrid tehnoloģijas ir izmaksu efektīvas, kompaktas, minimāli palielina svaru (tikai 46 kg) un ir viegli ieviešamas esošajos spēka agregātus, tās varētu drīzumā tikt izmantotas nākotnes Hyundai ražotās automašīnās.

Intrado – mobilitātes nākotne izskatās spilgta un tīra (4.03.2014.)

Intrado, kas pirmoreiz parādīts Hyundai preses konferencē Ženēvā, demonstrē kompānijas optimistisko nākotnes vīziju, kad mobilitāte kļūst patīkamāka un svarīgāka. Intrado ir kas vairāk par vingrinājumu stilistikā – tas apliecina Hyundai ticību tam, ka modernas transporta tehnoloģijas un inteliģents dizains var tikt savstarpēji kombinēti, lai būtu vēl pievilcīgāki vadītājam un pasažieriem. Izmantotie vieglie materiāli, radikālās konstruēšanas metodes un moderns spēka agregāts palielina efektivitāti, bet salona un virsbūves dizains ir fokusēts uz aizņemtu patērētāju vajadzībām.

Hyundai_intrado_2014_03 Intrado_450PX

Intrado ir aprīkots ar nākamās paaudzes ūdeņraža kurināmā elementu spēka agregātu un litija jonu 36 kW akumulatoru. Intrado var uzpildīt dažās minūtēs – pēc tam tas var nobraukt vairāk nekā 600 kilometrus, izdalot vienīgi ūdeni. Papildus palielinātajam nobraukumam Intrado nodrošina aktīvāku braukšanas dinamiku, pateicoties mazākajam spēka agregāta svaram un lielākai tā efektivitātei.

Hyundai ix35 ar ūdeņraža degvielas elementu ir ieguvis prestižu balvu

Hyundai ix35 ar ūdeņraža degvielas elementu ir ieguvis prestižo FuturAuto 2013 balvu Briseles autosalonā. Galvenais pamatojums šīs balvas pasniegšanai bija tas, ka kompānijas Hyundai modelis ix35 ir pasaulē pirmais un vienīgais sērijas automobilis ar ūdeņraža degvielas elementu. Modelis Hyundai ix35 Fuel Cell, kas izmanto ūdeņraža degvielu, uzvarēja konkursā, kurā piedalījās 16 dažādu autobūves kompāniju modeļi. Finālistu sarakstā tika iekļauti Hyundai, Bosch, Mazda, Mercedes-Benz un Volvo.

Hyundai pirmā palaiž sērijveida ražošanā nulles izmešu ūdeņraža auto ar kurināmā elementu (27.09.2012.)

Parīzes autosalonā Hyundai Motor Co. izsludināja, ka tā uzsāk sava ūdeņraža ix35 Fuel Cell auto sērijveida režošanu publiskai un privātai nomai 2012. gada beigās, kļūstot par pasaulē pirmo autoražotāju, kas sāk nulles izmešu transportlīdzekļu ražošanu plašākam patērētāju lokam.

2012. gada decembrī Hyundai sāk ražot ix35 Fuel Cell savā Ulsanas ražotnē Korejā. Tās mērķis ir izbūvēt 1000 eksemplārus līdz 2015. gadam.
Hyundai jau parakstījusi kontraktus ar Dānijas un Zviedrijas pilsētām par ix35 Fuel Cell nomu pašvaldību autoparkiem.

Pēc 2015. gada Hyundai plāno ix35 Fuel Cell ierobežotu masveida ražošanu ar mērķi izgatavot 10000 eksemplārus.

ix35-fuel-cell_front-side_2012_ ix35-fuel-cell_rear-side_2012_

Hyundai ix35 Fuel Cell, kurā izmantota pašas kompānijas izstrādāta tehnoloģija, darbojas ar ūdeņradi. Kurināmā elementu bloks pārveido ūdeņradi elektrībā, kas darbina transportlīdzekļa motoru. Vienīgie ix35 Fuel Cell izmeši ir ūdens.

ix35-fuel-cell_engine-room_2012_ ix35-fuel-cell_hydrogen-hole_open_2012_

Hyundai ix35 Fuel Cell var lepoties ar vadāmību un veiktspēju, kas līdzīgas benzīna ix35 rādītājiem. ix35 Fuel Cell var uzpildīt ar ūdeņradi dažās minūtēs. Tas paātrinās no nulles līdz 100 km/h 12,5 sekundēs, tā maksimālais ātrums ir 160 km/h un tas var nobraukt 588 km bez atkārtotas uzpildīšanas.
Tā kā ūdeņradi var iegūt dažādos veidos un pieprasījums pēc šiem auto ir ierobežots, ūdeņraža auto uzpildes cena lielā mērā tiek noteikta mākslīgi, nevis to regulē tirgus. Pašlaik Eiropā tās izmaksas ir aptuveni ekvivalentas 10 eiro uz 100 km nobraukuma. Pilnībā uzpildīts ix35 Fuel Cell patērē apmēram 5,6 kg ūdeņraža un var nobraukt 588 km, tas nozīmē, ka uzpildīšana izmaksā ap 56 eiro. 2012. gada sākumā Hyundai ix35 Fuel Cell uzstādīja nobraukuma rekordu ūdeņraža automašīnām, nobraucot no Oslo līdz Monako, izmantojot vienīgi esošās uzpildes stacijas.

ix35 Fuel Cell tehniskie dati

Garums
4410 mm
Platums
1820 mm
Augstums
1655 mm
Nobraukums pēc vienas uzpildes
588 km
Degvielas patēriņš
0,96 kgH2/100 km
Maksimālais ātrums
160 km/h
Paātrinājums no 0 līdz 100 km/h
12,5 sekundes
Kurināmā elementu bloka jauda
100 kW
Enerģijas glabāšanas sistēma
24 kW akumulators
Degviela Ūdeņradis (700 bar, 5,6 kg)
Izplūdes gāze Ūdens tvaiks

Elektromobiļus ar degvielas elementu Hyundai izmēģinās Eiropas Savienības kalpotāji (19.10.2011)

Modeli ar degvielas elementu Hyundai ix35 FCEV (Fuel Cell Electric Vehicle) izmantos degvielas elementu tehnoloģiju izmēģināšanai un propagandēšanai reālos ceļa apstākļos. Eiropas Komisija sponsorē projektu FCH JU (Fuel Cells and Hydrogen Joint Undertaking – kopuzņēmums degvielas elementu un ūdeņraža jomā).

Briselē notikušā pasākuma „Joint Technology Initiatives“ ietvaros, kas veltīts kopējām tehnoloģiskajām iniciatīvām, FCH JU paziņoja par to, ka Eiropas Parlamenta locekļi, Eiropas Savienības komisāri, kalpotāji un virkne citu politiķu saņems savā lietošanā līdz 2012.gada martam 30 Hyundai ix35 FCEV markas automobiļus ar degvielas elementu ar mērķi izmēģināt šos automobiļus
Hyundai nospraudis sev mērķi izlaist modeli ix35 FCEV pārdošanā 2015.g. Šī automobiļa, ko pirmo reizi demonstrēja Ženēvas autosalonā 2010.g., raksturīgā īpatnība ir virkne tehnisku risinājumu, balstītu uz Hyundai FCEV iepriekšējās paaudzes modeļa bāzes. Tajā ir līdz 55% palielināta gaitas rezerve un par 80% samazinājušies ražošanas izdevumi.

ix35_fcev_

Hyundai ieņēma līdera pozīcijas degvielas elementu tehnoloģiju izstrādātāju vidū jau 2000.g., kad autobūves rūpnīca parādīja sabiedrībai modeli Santa Fe FCEV. Zinātniskos pētījumus un izstrādes degvielas elementu tehnoloģiju jomā veic Korejas zinātniski pētnieciskajā Hyundai Eco Technology Research centrā.

Šajā gadā Hyundai vēl noslēdza sadarbības līgumu ar Kopenhāgenas administrāciju. Saskaņā ar šo līgumu Dānijā tiks uzbūvēta infrastruktūra, nepieciešama elektromobiļiem ar degvielas elementu tehnoloģiju.

Modelis ix35 FCEV izstrādāts uz kompaktā krosovera ix35 bāzes, kurš ieguvis virkni balvu. Hyundai ix35 tika projektēts un tiek ražots Eiropā, speciāli Eiropas autovadītājiem.

Konceptuālais-auto Blue2 ar degvielas elementu (12.04.2011)

blue2_polttokennokonsepti_

Seulas autosalonā, kas notika 2011.gada 1-10.aprīlī, Hyundai demonstrēja pirmo sedana modeli ar degvielas elementu konceptuālais-auto Blue2 (lasīt „Blue square“, t.i. „zilais kvadrāts“). Hyundai mērķis – iekarot līderpozīcijas automobiļu tirgū ar degvielas elementu, kas nerada kaitīgos izmešus, bet konceptuālais-auto Blue2 ar degvielas elementu, kas pieskaitāms vidējās klases automobiļiem, ir tieši tas, kas dod priekšstatu par šīs automobiļu kompānijas sedana nākotnes veidolu. Inovatīvais Blue2 elektrodzinējs attīsta 90 kW jaudu pie ūdeņraža patēriņa tikai 2,9 l/100 km.

Futūriskajā automobiļa salonā vēl bija izmantota vesela virkne jaunu, ekoloģiski tīru materiālu. Automobilis sveic vadītāju, automātiski atverot viņam durvis. Tradicionālie sānskata spoguļi nomainīti ar videokamerām, kas uzstādītas kā uz sāniem, tā arī uz automobiļa jumta.

blue2_polttokenno_sisa_

 

Hibrīda automobilis Sonata Hybrid (12.04.2011)

sonata_hybrid_ sonata_hybrid_taka_

Seulas autosalonā, kas notika 2011.gada 1-10.aprīlī, Hyundai demonstrēja arī savu jauno hibrīda automobili Sonata Hybrid ar kopīgu 2-litrīgā benzīna dzinēja un 30-kilovatu elektrodzinēja jaudu 191 ZS (iekšdedzes dzinējs 150 ZS, elektrodzinējs 41 ZS.) Jaunajam modelim uzstādīta 6-pakāpju automātiskā pārnesumu kārba, bet vidējais degvielas patēriņš sastāda 4,8 l/100 km. Hyundai Sonata Hybrid ir pirmais automobilis ar hibrīda piedziņu, aprīkots ar litija-polimēru akumulatoru. Automobilis nonāks pārdošanā Korejā pirmā pusgada laikā.

Konceptuālais-auto Hyundai Curb pielāgojas pilsētnieku gaumei (11.01.2011)

Detroitas autosalonā, kas atvērās 2011.g. janvārī, notika pirmā efektīgā konceptuālais auto Hyundai Curb prezentācija.

hyundai_curb_0189_etuviisto_netti_(1)

hyundai_curb_concept_interior_netti_

Īss jaunā konceptuālā modeļa Hyundai Curb raksturojums:

  • Kompaktais, jaunās paaudzes krosovers paredzēts pilsētnieku ātrajam dzīves ritmam, ar aktīvu dzīvesveidu
  • Ar jaunāko tehniku aprīkots salons, izteiksmīgs veidols
  • Progresīva Hyundai Blue Link™ tehnoloģija: sensoru devēji, 12-collu ekrāns Continental un uz vējstikla projicējams attēls, nepieciešamās informācijas parādīšanai (Heads Up Display)
  • Daudz dažādu nodaļu mantām un bagāžai
  • Izbīdāms bagāžnieks uz jumta, izbīdāmi stiprinājumi velosipēdiem
  • Benzīna dzinējs ar tiešo degvielas iesmidzināšanu, ar tilpumu 1,6 litri un jaudu 175 ZS
  • Riteņu bāze 2640 mm, garums 4170 mm, platums 1800 mm, augstums 1600 mm
  • Divpadsmitais konceptuālais auto, izstrādāts Hyundai Kalifornijas konstruktoru centrā

Hyundai ix35 ar degvielas elementu sērijveida ražošanā nonāks 2015.g. (29.12.2010)

Ievērojami pazeminājies degvielas patēriņš un palielinājusies gaitas rezerve (veseli 650 km ar vienu uzpildīšanu)
– tieši tāpat kā vidējam automobilim ar benzīna dzinēju.
– Modeļa sērijveida ražošanu plānots uzsākt 2015.g.D110

hyundai-tucson-fcev_netti_

Hyundai FCEV trešās paaudzes modelis bez kaitīgiem izmešiem, aprīkots ar degvielas elementu ar 100 kW jaudu un divām ūdeņraža tvertnēm (700 bar.). Automobilis spējīgs nobraukt ar vienu uzpildīšanu veselus 650 km, tas nozīmē, ka nobraukums ir apmēram tieši tāds pats kā vidējam automobilim ar parastu benzīna dzinēju. Salīdzinot ar Tucson FCEV otrās paaudzes versiju, kas varēja nobraukt ar vienu uzpildīšanu 370 km, nobraukuma rezerve ix35 FCEV palielinājās par 55%. Jaunais modelis patērē vienu litru degvielas uz 31 kilometru. Nav problēmu arī ar dzinēja palaišanu – automobili var iedarbināt pie -25 °C temperatūras.

Vairāk kā 95% galveno ix35 komponentu izgatavoti no savām pašu korejiešu tehnoloģijām, sadarbībā ar aptuveni 120 korejiešu automobiļu detaļu ražotājiem.

Komponenti sistēmai ar degvielas elementiem, kuri iepriekš prasīja daudz vietas, tika samazināti ar tādu aprēķinu, lai dzinējam nepieciešamie telpas izmēri atbilstu tradicionālajam benzīna dzinējam.

Hyundai vēl piedalīsies lielā, ASV Enerģētikas ministrijas organizētajā autorallijā, automobiļiem, kas darbojas ar ūdeņraža degvielu (Hydrogen Road Tour). Ūdeņraža automobiļi, kuri piedalās autorallijā pēc nolikuma uz šodienu nobraukuši vairāk nekā 2 miljonus kilometru.

Hyundai plāno izlaist ierobežotu daudzumu ix35 FCEV modeļu eksemplāru jau 2012.g., bet sērijveida ražošanu plānots uzsākt 2015.g. ix35 FCEV darba versija pirmo reizi tika demonstrēta Ženēvas autosalonā 2010.gada martā.

Hyundai demonstrē Parīzē savas Blue DriveTM tehnoloģijas sērijas (30.09.2010)

Hyundai nospraudusi sev mērķi ieņemt līdera pozīcijas pasaules automobiļu būvētāju kompāniju vidū, ekoloģiski tīru tehnoloģiju jomā. Parīzes autosalonā pagājušā 2010.g. septembrī Hyndai demonstrēja savus jaunākos Blue Drive™ sērijas modeļus: notika Hyundai ix20 Blue un konceptuālā auto ix35 ar hibrīda piedziņu debija pasaules arēnā. Kopā ar jaunumiem autosalonā tika izstādīti jau agrāk demonstrētie Blue Drive™ sērijas modeļi i10 Blue, i20 Blue, i30 Blue un ix35 Blue.

Transmisija

Visos Blue Drive™ sērijas modeļos tiek izmantotas jaunākās ekoloģiskās tehnoloģijas, izstrādātas Hyundai pētniecības un izstrāžu centros. Piemēram, jaunajā mazajā benzīna dzinējā Kappa (1,0 l) un dīzeļa dzinējā U2 (1,7 l) izmantota virkne jaunu ekoloģisku risinājumu: jaunas smērvielas, kas efektīvi samazina berzi starp kustīgām dzinēja daļām un transmisiju, gāzes sadales fāžu izmaiņu sistēmu, daudz efektīvāku degvielas sadedzināšanas sistēmu, optimizētu pārnesuma kārbas pārnesumskaitli un daudz efektīvāku dzinēja darba vadības sistēmu, kas paaugstina tā jaudu. Visu šo jauno risinājumu uzdevums – samazināt kaitīgo ietekmi uz apkārtējo vidi ar vienlaicīgu dzinēju lietderības koeficienta paaugstināšanu.

No vadītāja viedokļa, pašas ievērojamākās izmaiņas ir Hyundai ISG sistēmas (Idle Stop & Go) ieviešana. Šī inovatīvā sistēma izslēdz dzinēju pie automobiļa apstāšanās, piemēram, pirms luksofora, un no jauna iedarbina dzinēju, kad vadītājs nospiež sajūga pedāli. Tādā veidā sistēma palīdz samazināt atmosfērā izmetamo izplūdes gāzu un degvielas daudzumu, sevišķi pie kustības pilsētas ciklā.

Pazemināta kustības pretestība

Aerodinamikas uzlabošanai un svārstību pretestības samazināšanai, zem modeļu Blue Drive™ grīdas uzstādīti speciāli paneļi, kuri pārklāj tās nelīdzenās vietas, kuras palielina gaisa pretestību, un tādā veidā palielina paaugstina degvielas patēriņu. Uz dažiem Blue Drive™ modeļiem uzliktas riepas ar pazeminātu rites pretestību, kurās spiediens augstāks par parasto.

blue_drive_nettilogo_

Modeļus Blue Drive™ viegli atšķirt pēc speciālā Blue Drive logotipa un lavandas-zilās virsbūves krāsas.

Īstākie pretendenti uz titulu

Ekonomiskajā modelī i10 Blue uzstādīts jauns, ārkārtīgi efektīvs benzīna dzinējs Kappa ar tilpumu 1,0 l, kurš dod 69 ZS jaudu daudz zemākā apgriezienu diapazonā, salīdzinājumā ar iepriekšējo variantu. Dzinēja griezes moments 94,1 Nm un tajā tiek izmantota gāzes sadales fāžu izmaiņu sistēma (CVVT). Uz pilnveidotās aerodinamikas un mehānismu transmisijas rēķina modelī i10 Blue izdevās samazināt CO2 izmešus līdz 99 g/km.

Modelis i20 Blue aprīkots ar dīzeļdzinēju ar tilpumu 1,4 l, kas izstrādāts un konstruēts Vācijas pētniecības un izstrāžu centrā Riselsheimā.Šī dzinēja jauda ir 55 kW (75 ZS), bet maksimālais griezes moments 221 Nm. Pārī ar dzinēju tiek izmantota sešu pakāpju pēdējās paaudzes mehāniskā pārnesumkārba. CO2 izmeši i20 Blue sastāda tikai 98 g/km. Jaunā modeļa sērijveida izlaišana tiek plānots uzsākt 2011.g.

i20_blue_genevenetti_2010

Jaunais ix20 Blue, kurš tika demonstrēts vienlaicīgi ar standarta modeli ix20, nonāks pārdošanā Igaunijā, Latvijā un Lietuvā 2011.gada sākumā. Šis modelis arī aprīkots ar 1,4 l dīzeļdzinēju un sešu pakāpju mehānisko pārnesumkārbu. Šī modeļa CO2 izmeši sastāda 114 g/km, kas ir viens no zemākajiem rādītājiem kompaktvenu klasē (MPV).

Modelis i30 Blue aprīkots ar dīzeļdzinēju U2 ar tilpumu 1,4 litri un jaudu 66 kW (90 ZS) ar maksimālo griezes momentu 240 Nm.Sešu pakāpju mehāniskā pārnesumkārba ar optimizētiem pārnesuma kārbas pārnesumskaitļiem, kāda uzstādīta šim modelim, pieskaitāma pēdējās paaudzes ekonomiskajām Hyndai pārnesuma kārbām. Bet zemais CO2 izmešu līmenis (tikai 94 g/km) padara šo modeli īpaši vēlamu potenciālajiem pircējiem.

i30-blue_paris_2010_netti_

Modelis ix35 Blue, kura ražošana sāksies 2010.g. beigās, atšķiras ar iespaidīgi zemu CO2 (135 g/km) izmešu līmeni, pateicoties kuram dotais modelis ir spēcīgs konkurents ne tikai C segmenta vadošajiem krosoveriem, bet arī dotā segmenta daudziem hečbekiem. Dīzeļdzinēja jauda ar 1,7 litru tilpumu, kas arī izstrādāts un konstruēts Vācijas pētniecības un izstrāžu centrā Riselsheimā, sastāda 85 kW (115 ZS), bet maksimālais griezes moments 260 Nm. Pārī ar dzinēju tiek izmantota sešu pakāpju pēdējās paaudzes mehāniskā pārnesumkārba.

CO2 izmeši hibrīda modelim ix35, kas aprīkots ar 1,7 l dīzeļdzinēju ar jaudu 115 ZS un elektrodzinēju ar jaudu 5 kW, sastāda tikai 117 g/km.Ekoloģiskā hibrīdu sistēma papildināta ar dažādām Blue DriveTM tehnoloģijām, tai skaitā ar īpaši efektīvu turbopūtēju ar maināmu turbīnas (VGT) ģeometriju, pazeminātu berzi dzinējā, visu grīdas apakšu noslēdzošu paneli aerodinamikas uzlabošanai, ISG sistēmu un ar pazeminātu svārstību pretestību.

ix35-mild-hybrid_paris_2010_netti_

 

Avangardiskais konceptuālais auto HED-7 (30.09.2010)

Konceptuālais auto HED-7 demonstrē jaunu izteiksmīgu Hyndai dizaina valodas formu, t.s. „tekošo skulptūru“. Plūstošas un elegantas kontūras sniedz ne tikai priekšstatu par nākošo Hyndai modeļu dizainu, bet nodrošina arī augstas automobiļa aerodinamiskās īpašības, kas palīdz samazināt CO2 izmešus līdz 85 g/km un nodrošināt degvielas patēriņu tikai 3 l/100 km.

Nākotnes tehnoloģijas

Uz konceptuāla auto HED-7 uzstādīta saules baterija un automobilis aprīkots ar termoelektrisko ģeneratoru. Viens no svarīgākajiem HED-7 rādītājiem – ārkārtīgi zemie
CO2 izmeši, kas sastāda tikai 85 g/km. Mašīnas izgatavošanā tika izmantotas efektīvas aerodinamikas uzlabošanas metodes, enerģijas saglabāšanas tehnoloģijas un daudz vieglāki materiāli. Pirmais Hyndai dīzeļa-elektriskais hibrīda pievads sastāv no jauna 1,7 litru tilpuma dzinēja, kura jaudu palielina divu posmu turbopūtējs un litija-jonu-polimēru Hyndai akumulatoru baterija, kas veido ārkārtīgi efektīvu un novatorisku kombināciju, īpaši kopā ar sešu pakāpju pārnesumu kārbu ar diviem sajūgiem, kādi uzstādīti HED-7.

Enerģijas saglabāšana

BASF un Hyundai pētījumu un izstrādes inženieri izstrādāja speciālu siltumenerģijas taupošu apvalku dzinējam, kas ļauj dzinējam ātrāk sasniegt darba temperatūru un neļauj tam pārāk atdzist apstāšanās laikā. Ja dzinējs bez šādas termoizolācijas atdziest 3 stundu laikā līdz 40 ˚C, tad HED-7 tas saglabā temperatūru augstāku par 40 ˚C veselu 14 stundu laikā. Tas ļauj ekonomēt degvielu un samazināt izmešu daudzumu par 9%.

Enerģijas savākšana

Vēl viena progresīva tehnoloģija, ieviesta kopā ar BASF, – otrreizējā termoelektriskā izmantotās (atstrādātās) siltuma enerģijas izmantošana. Uz šī procesa rēķina degvielas patēriņš vēl vairāk samazinās – pie lielākiem ātrumiem par 5%. Ar termoelektriskā ģeneratora palīdzību iespējams savākt gandrīz pusi (apmēram 250 vati) HED-7 patērējamās elektroenerģijas pie ātruma 80 km/h. Enerģiju no karstajām izplūdes gāzēm iegūst termoelektriskais ģenerators un pārvērš to izmantošanai derīgā elektroenerģijā, ar kuru var darboties vairākas automobiļa papildus sistēmas.

2010.g. septembrī Hyundai demonstrēja savu jauno elektromobili BlueOn (17.09.2010)

BlueOn ir pirmais Korejas elektromobilis. Tā maksimālais ātrums 130 km/h, bet gaitas rezerve – 140 km. Automobilis ieskrienas no 0 līdz 100 km/h 13,1 sekundēs.„Mēs lepojamies ar to, ka varam nodemonstrēt pasaulei savu jauno elektromobili BlueOn, kurš pilnībā izgatavots Korejā un ir jaunākais Hyundai know-how “, – atzīmēja doktors Hjunsun Li (Hyun-Soon Lee), Hyundai pētījumu un izstrāžu centra viceprezidents.

hyundai_blueon_etuviisto_netti_2010

Sākas izmēģinājumi

Gada laikā Hyundai investēja elektromoboļa BlueOn izstrādē apmēram 40 miljardus vonu (apmēram 27 miljonus eiro). BlueOn izstrādāts uz automobiļa mini Hyundai i10 klases bāzes. Uz šī modeļa balstītais elektromobilis pirmo reizi tika demonstrēts 2009.gadā, Frankfurtes autosalonā.
Oktobra mēneša laikā Hyundai piegādās Korejas valsts iestādēm izmēģinājuma lietošanā 30 elektromobiļus BlueOn. Šie automobiļi galvenokārt tiks izmantoti nākošo divu gadu laikā lai testētu un attīstītu elektromobiļiem paredzēto akumulatoru uzlādes staciju infrastruktūru

Inovatīvie akumulatori LiPoly

Modeļa BlueOn virsbūvei ir kompakti izmēri: garums 3585 mm, platums 1595 mm un augstums 1540 mm. Automobilis apgādāts ar jaudīgu elektrodzinēju, kura barošanai kalpo litija-jonu-polimēru akumulators (LiPoly), ar jaudu 16,4 kWh, kuram ir virkne priekšrocību salīdzinājumā ar citiem akumulatoru tipiem. Maksimālā dzinēja jauda sastāda 61 kW, bet maksimālais griezes moments – 210 Nm.

Agrāk izmantojamo niķeļa-metāla hibrīda akumulatoru (NiMH) vietā Hyndai nolēma izmantot LiPoly tipa akumulatorus, par cik tie nodrošina tādu pašu jaudu, vinnējot svarā 30% un izmēros 40%. Elektromobiļa BlueOn drošība tika rūpīgi pārbaudīta simtus tūkstošus kilometru nobraukumā.

Skaņu pasaule

Pie nelieliem ātrumiem elektromobilis virzās praktiski bez trokšņa. Gājēju drošībai elektromobilī BlueOn uzstādīta speciāla sistēma Virtual Engine Sound System (VESS), kas imitē dzinēja darbības troksni

Uzlādēšana

Automobiļa gaitas rezerve – 140 km. Ir divi uzlādēšanas varianti: no parastā tīkla 220 V vai no rūpnieciskās strāvas 360 V, pie kuras notiek paātrināta uzlādēšana. Izmantojot tīkla 220 V, pilnai akumulatora uzlādei nepieciešamas 6 stundas, bet pie paātrinātas uzlādēšanas akumulators uzlādējas par 80% 25 minūtēs.
Pie akumulatoru uzlādes staciju infrastruktūras izveides Hyndai sadarbojas ar Seulas pilsētu un citām publiskā sektora iestādēm.

Automobiļa komponenti, kuri tiek iedarbināti no dzinēja, tiek apgādāti ar elektrību tādā veidā, ka stūres vadības elektriskais pastiprinātājs, elektriskais ūdenssūknis un ierīce bremzēšanas enerģijas saglabāšanai apvienoti modelī Blue On vienā kopējā sistēmā. Automobiļa vadīšanu atvieglo inovatīvā informācijas sistēma, kas parāda akumulatora uzlādēšanas līmeni un uzlādēšanas staciju adreses.