Autors: Kristaps Skutelis, Kursors.lv

Tiešākais konkurents šim auto ir Kia e-niro, taču tas maksā vēl dārgāk (no 47 900 eiro). Ar lielu 62 Kwh akumulatoru Latvijā varam nopirkt Nissan Leaf e+ (cena no 43 700 eiro), taču tas ir mazāks auto. Volkswagen pagaidām pie mums nepiedāvā elektroauto ar tik lieliem akumulatoriem, bet Audi e-tron ir krietni dārgāks auto (cena no 72 000 eiro). Idejiski tiešs konkurents ir arī Tesla Model X, taču pat ja to varam dabūt uz Latviju, te to oficiāli nebūs kur apkalpot un arī vismaz 77 700 eiro cena ir krietni augstāka. Tāpēc sanāk, ka Kona Electric pret citiem salīdzināmiem elektroauto nav nemaz tik dārgs auto.

Kona Electric (64 kWh) versija ir aprīkota ar 150 kW (204 Zs) elektromotoru, kas līdz simtam šo pusotru tonnu smago auto iekustinās nepilnās 8 sekundēs. Ražotājs šim auto sola 15.4 kWh/100km vidējo enerģijas patēriņu.

Auto nodrošina arī 100 kW uzlādes jaudu

Ja runājam par auto uzlādi, tad to var darīt vienā no populārajiem režīmiem:

  • No parastās 2.3 kW rozetes tas pilnībā tiks uzlādēts aptuveni 31 stundā;
  • Pie publiskās 7.2 kW uzlādes to var uzlādēt deviņās ar pusi stundās;
  • Ar 50 kW ātro uzlādi auto var līdz 80% uzlādēt 75 minūšu laikā.
  • Auto arī atbalsta 100 kW uzlādes jaudu un šādā režīmā līdz 80% auto var uzlādēt 54 minūtēs.

 

 

Svarīgi piezīmēt, ka Hyundai šim auto ir realizējusi baterijas termoregulāciju (apsildi, dzesēšanu), lai nodrošinātu efektīvu tās darbību dažādos apstākļos. Tāpat jau iesēžoties auto ir skaidrs, ka tas ir pilns ar dažādām elektroniskām drošības un komforta palīgsistēmām.

Teorijā te viss izskatās pasakaini, bet kā ir praksē. Noskaties video par manu 1000km braucienu un zemāk vari izlasīt galvenās atziņas, ko esmu guvis pamatīgi notestējot šo auto.

 

 

Galvenās atziņas pēc 1000km brauciena ar Hyundai Kona Electric

Pirmā un galvenā atziņa – Hyundai Kona Electric (64 kWh) ir labākais elektroauto ar ko man ir bijusi izdevība pilnvērtīgi iepazīties.

64 kWh akumulators ļauj izmantot šo auto gandrīz tāpat kā “parastu” fosilo auto, jo reāls ap 400km nobraukums ir vairāk kā pietiekams manos ikdienas maršrutos arī ārpus Rīgas. Plus, svarīgi, ka auto spēj nodrošināt efektīvu uzlādi neatkarīgi no nobraukuma. Pat pēc aptuveni 900 bez lielas apstājas nobrauktiem kilometriem tas no 50 kW E-mobi uzlādes stacijas spēja lādēties ar 46 kW jaudu. Liels akumulators un stabila, ātra uzlāde ir panākumu atslēga!

Kona Electric spēj parādīt ļoti reālu nobraukuma atlikumu, kam patiešām var uzticēties. Ar šo auto es no Rīgas caur Ventspili aizbraucu vienā rāvienā uz Liepāju. Tie ir ap 300km un pēc šī braucienā vēl ap 100km bija nobraucami. Stunda ātrās uzlādes stacijā un varēju mērot ceļu līdz pat Jēkabpilij. Tie ir Latvijai absolūti pietiekami maksimālie nobraukumi.
1000km brauciena gaitā es auto lādēju trīs reizes, kopā tam veltīju 2 stundas un 24 minūtes. Šajā laikā auto ielādēju 102.40 kWh enerģijas. Kopā ātrajās uzlādēs man tas izmaksāja 21.60 eiro, jo E-mobi tīklā tarifs ir 0.15 EUR par katru uzlādes minūti. Mājās man šāds elektrības apjoms izmaksātu 11.26 eiro.

Man patīk uzlādes ports auto priekšpusē. Tas ļauj ērti redzēt uzlādes staciju un saprast, cik ilgi tajā atrodamies.
Braucot ar 95 km/h ātrumu praktiski visu maršrutu, vidējais patēriņš brauciena beigās bija 15 kWh/100km. Ļoti noder adaptīvā kruīzkontrole, kas darbojas labi un ļauj braukt ekonomiskāk.

 

 

Pozitīvi, ka apsilde un kondicionēšana būtiski neietekmē auto nobraukumu un šajā auto arī Eco režīmā man nebija ne auksti, ne karsti. Braucu kā “parastā” auto.

Šis auto no ārpuses varbūt izskatās pietiekami liels, taču iekšā nav plašuma sajūtas ne priekšā, ne aizmugurē. Priekšējais panelis teju uzmācas virsū un bērnu krēsliņi aizmugurē aizņems visu brīvo vietu. Toties ar Kona Electric pieaugušie cilvēki varēs izturēt garākus braucienus arī aizmugurē. Logi šķiet mazi, īpaši aizmugurējais. Bet vismaz sānu spoguļi ir normālā izmērā.

Pirmo reizi iekāpjot šajā auto, man bija bažas par to, cik kvalitatīvi būs nostrādātas visas daudzās elektroniskās sistēmas. Testa laikā tās mani gandrīz nepievīla (vienreiz sāka mirgot galvenā datora displejs, bet pēc tam vairs šo problēmu neredzēju) un pie visām spēju pierast. Īpaši patika navigācija, kas varbūt neizskatās diži moderna, tomēr ir praktiska un ērta. Vienīgi, E-mobi tīkla uzlādes stacijas tajā būs jāmeklē pieslēdzoties internetam, jo vismaz demo mašīnai tās nebija ielādētas pamata kartē. Plus, Latvijā šai mašīnai vēl nav pieejama pavadošā mobilā lietotne, kas ir lietojama, piemēram, ar Volkswagen auto.

Vispār rezumējot es gribu teikt, ka man ļoti patika un viesa uzticību Kona elektriskā daļa, bet uzbūve un izmantotie materiāli drīzāk vērtējami kā vienkārši un brīžiem bija šaubas par to ilgmūžību. Ar Volkswagen e-up! bija tieši pretēja pieredze. Hyundai nodrošina 7 gadu garantiju bez nobraukuma ierobežojuma un pašam akumulatoram sola 8 gadu vai 160 000km nobraukuma garantiju atkarībā no tā, kas pienāk ātrāk.

Šajā braucienā man nebija ne mazākās aizķeršanās ar uzlādēm (jo to bija maz) un es ārpus Rīgas gandrīz nekad neesmu redzējis uzlādējamies elektroauto. Acīmredzot, mums to vēl ir ļoti, ļoti maz un visi koncentrējas ap Rīgu. Tādējādi E-mobi ātrās uzlādes staciju tīkls šobrīd (ārpus Rīgas) ir plašs un pieejams.