Hyundai Motorsport GmbH.

2012. gada 19. decembrī dibinātais uzņēmums „Hyundai Motorsport GmbH“ (HMSG) ir atbildīgs par Hyundai starptautiskajām motosporta aktivitātēm un galvenokārt par tā Pasaules Rallija čempionāta programmu. Uzņēmums, kas atrodas Alcenavā, Vācijā, ir strādājis pie Hyundai atgriešanas Pasaules Rallija čempionātā, iesaistot unikālu un prasmīgu darbinieku komandu, kas pastāvīgi strādā pie WRC specifikācijas i20 pilnveides.

 

i20 Coupe WRC

Hyundai i20 Hatchback VS i20 Coupe WRC

Zem Hyundai i20 Coupe WRC automobiļa amortizatora ir paslēpta ļoti moderna tehnoloģija. Hyundai i20 ir Hyundai produkts jau kopš 2008. gada. Hyundai i20 WRC no baltas papīra lapas kļuva par konkurētspējīgu rallija automobili vien divpadsmit mēnešu laikā. Pirmā WRC debija bija 2014. gada janvārī. Automobiļa ielas versija gadu gaitā ir saņēmusi vairākus apbalvojumus par tās uzticamību, plašumu un braukšanas komfortu.

 

Hyundai i20 Hatchback MY20

Tips Kappa 1 litra turbodzinējs ar iebūvētu daļiņu filtru
Veiktspēja 120 Zs
Griezes moments 171,6 Nm
Pārnesumkārba 7 pakāpju duālā sajūga automātiskā pārnesumkārba
Piedziņa Priekšējo riteņu
0–100 km/h 10,5 sek.
Garums 4035 mm
Riteņu garenbāze 2570 mm
Degvielas tvertnes tilpums 50 litri
Pašmasa 1185 kg
Automobiļa pilna masa 1650 kg
Cena 17 490 €

i20 Coupe WRC

Tips Hyundai Motorsport turbodzinējs ar tiešo iesmidzināšanu
Veiktspēja 380 Zs
Griezes moments ~450 Nm
Pārnesumkārba 6 pakāpju secīgās pārslēgšanas pārnesumkārba, seši turpgaitas pārnesumi un viens atpakaļgaitas pārnesums ar pārnesumu pārslēgšanas lāpstiņu
Piedziņa Pilnpiedziņa
0–100 km/h < 4 sek.
Struktūra FIA standartiem atbilstošs stiprināts tērauds ar metinātu daudzpunktu drošības karkasu un kompozītšķiedru virsbūves komponentiem
Garums 4100 mm
Riteņu garenbāze 2570 mm
Degvielas tvertnes tilpums 80 litri
Minimālā masa 1190 kg
Maksimālā masa ar pilotu un stūrmani 1350 kg
Vērtība ~800 000 €


 

2021. gada tehniskie noteikumi

Dzinējs
WRC dzinēju noteikumos 2017. gadā tika ieviestas būtiskas izmaiņas, kas saglabājas arī 2018. gada sezonā. Gaisa ierobežotāja izmēra palielinājums no 33 mm uz 36 mm un vispārējs jaudas palielinājums no 315 līdz apmēram 380 zirgspēkiem piešķīra automobiļiem agresīvāku skaņu. WRC automobiļi turpina braukt ar 1,6 litru dzinējiem, Hyundai Motorsport saglabājot savu T-GDI koncepciju.

Masa
WRC automobiļa minimālā masa ir 1190 kg, kas ir samazināta no 1200 kg 2017. gada sezonai. 10 kg atšķirība var šķist nenozīmīga, taču WRC visu nosaka sīkākās detaļas! Jebkurš svara samazinājums palīdz automobilim gūt labāku sniegumu.

Izmērs
2017. gada sezonai ieviestās izmaiņas saglabājas spēkā. Pateicoties minimālā platuma palielinājumam par 55 mm, automobiļi ieguva jaunu, pārsteidzošu izskatu. Lielāka pārkare priekšpusē un aizmugurē ir piešķīrusi WRC automobilim mērķtiecīgāku izskatu.

Spēka pārvads
Spēka pārvadā atrodas WRC automobiļa jaunāko tehnoloģiju komponenti, tai skaitā 4×4 sistēma. Elektroniskais centrālais diferenciālis papildina secīgās pārslēgšanas pārnesumkārbas un citas sistēmas, tādējādi nodrošinot, ka mūsdienu WRC automobiļos tiek izmantoti jaunākie sasniegumi.

Aerodinamika
WRC automobiļiem ir vairākas aerodinamikas iekārtas, tai skaitā spārni automobiļa priekšpusē un aizmugurē, lai palielinātu tā piespiedējspēku. Palielinātie aizmugures spārni ir kļuvuši efektīvāki, sniedzot pilotiem labāku saķeri rallija ātruma posmos.

 

Pasaules Rallija čempionāta (WRC) komandas

Vai esat kādreiz domājis, kas padara WRC komandas biedrus par tik spējīgiem partneriem? Mēs satikāmies ar katru no mūsu braucēju komandām, lai iepazītu viņus tuvāk un uzzinātu, kas viņiem palīdz tik labi sadarboties komandā. Uzziniet visu par viņu līdzšinējo karjeru un vaļaspriekiem, kā arī par spilgtākajiem viņu dzīves notikumiem.

Ots Tanaks un Martins Jerveoja

Ots un Martins pievienojās Hyundai Motorsport saimei 2020. gadā un izbaudīja veiksmīgu pirmo sezonu kopā ar komandu, 4 reizes iekļūstot pirmajā trijniekā 7 sacensībās, tai skaitā gūstot uzvaru savā mājas valstī rīkotajās sacensībās „Rally Estonia“. Igaunijas pāra dalībnieki raksturo sevi kā „strādīgu“ (Ots) un „apņēmīgu“ (Martins). Acīmredzami veiksmīgās partnerības pamatā ir viņu darba ētika: „Mans rituāls pirms sacensību posma ir pārliecināties, vai esmu izdarījis visu, kas no manis atkarīgs, lai rezultāts būtu pēc iespējas labāks,“ saka Martins, savukārt Ots „atpūšas un koncentrējas“. No abiem labāks mehāniķis „ir tas, kurš parasti rada iemeslu kaut ko salabot“, apgalvo Martins. „Parasti tas esmu es!“ piebalso Ots. Ja viņi mainītos lomām, Martins uzskata, ka viņam veiktos „ļoti labi, braucot trasē“. Ots ir tikpat atklāts par savām stūrmaņa prasmēm: „Slikti.“

 

Tjerī Nevils un Marteins Vidaege

Beļģietis Tjerī 2021. gadā stājies jaunās darba attiecībās, un stūrmanis Marteins pievienojas viņam sacīkšu automobilī sezonas pirmajā posmā „Rallye Monte-Carlo“. Sākot astoto sezonu kopā ar mūsu komandu, Tjerī mūs ir kārtīgi iepazinis. „Man un komandai ir lieliska saskaņa; mūsu cītīgais darbs katru gadu rada uzlabojumus, un tā rezultātā komanda ir ieguvusi divus titulus,“ saka Tjerī. Marteins nav jaunpienācējs Hyundai saimē, jo 2016. gadā viņš pievienojās mums Hyundai Motorsport autobraucēju attīstības programmas ietvaros. „Esmu gatavs šim lieliskajam izaicinājumam un ļoti lepojos būt daļa no komandas,“ viņš smaidot saka.

 

Dani Sordo un Karloss del Bario

Spāņi Dani un Karloss pirmo reizi kopš uzvaras rallijā 2013. gada sezonā ir apvienojuši spēkus, lai piedalītos savā 2018. gada WRC kampaņā. Pirmo reizi komandā viņi sadarbojās 2003. gadā. „Viņam bija tikai 20 gadi, un viņš meklēja pieredzējušu stūrmani,“ atminas Karloss. Pēc septiņus gadus ilga pārtraukuma komanda atkal apvienojās 2011. gadā, un tas vainagojās ar apbalvojumiem WRC ietvaros. „Mums bija labi laiki, tai skaitā mana pirmā uzvara Vācijā,“ saka Dani. „Es ceru, ka mēs varēsim atgriezties pie mūsu komandas veiksmes, startējot kā Hyundai Motorsport komanda 2018. gadā.“

 

Kreigs Brīns un un Pols Nagle

Hyundai Motorsport Īrijas komandai rallijā ir kopīgs mērķis. „Mēs esam nopietni attiecībā uz darbu, bet zinām, kā izbaudīt tā procesu – tā ir izcila kombinācija,“ saka Kreigs. Tomēr viņiem abiem ir dažāda pieeja, gatavojoties pasākumam. Pols savu rituālu raksturo kā „pārliecināšanās, vai bagāžas nodalījums un motora pārsega tapas ir aizvērtas“. Savukārt Kreigam viņa aprīkojums jāsaliek nemainīgā secībā, citādi “ja es to daru citā secībā, man viss jāsāk no jauna!” Viņu starpā nav domstarpību par to, kurš ir labāks mehāniķis: „Noteikti Kreigs. Es praktiski zinu tikai to, kā nomainīt riepas,“ atzīst Pols. Kreigs ir veiksmīgi bijis tēva stūrmanis, palīdzot viņam gūt uzvaru, bet lomu maiņa šķiet maz ticama. „Mans braukšanas stils nav tas labākais, Kreigs nepiekristu būt mans stūrmanis!“ smejas Pols.

 

Uzziniet vairāk par WRC vārdnīcu

Tehniskā pārbaude

Visiem WRC automobiļiem ir jāatbilst stingrajām FIA tehniskajām vadlīnijām. Lai automobiļi varētu sacensties WRC, tiem ir jābūt apstiprinātiem kā atbilstošiem šiem noteikumiem. FIA tehnisko darbinieku komanda veic rūpīgas sacīkšu automobiļu pārbaudes pirms katra pasākuma, tā laikā un pēc tā. Tehniskās pārbaudes process ir paredzēts, lai nodrošinātu, ka visi automobiļi atbilst to apstiprinātajām specifikācijām. Komandas, kuru automobiļi tām neatbilst, var saņemt lielus sodus vai pat tikt diskvalificētas.

WRC/WRC2

Papildus WRC norisinās arī WRC2 klases sacīkstes tādos pašos posmos kā galvenajā kategorijā, un tajās var piedalīties ar R5, R4, S2000 un N4 klases pilnpiedziņas automobiļiem. Komandas sacenšas tieši tāpat kā to WRC kolēģi, cīnoties par čempionāta punktiem un WRC2 titulu. Ražotāji var piedalīties ar saviem automobiļiem kā rūpnīcas komanda vai klientu komandas var iegādāties automobiļus, lai piedalītos ar tiem neatkarīgi.

 

Parc Fermé

Katras sacīkšu dienas beigās automobiļi tiek novietoti tā dēvētajā Parc Fermé, kas tiešā tulkojumā no franču valodas nozīmē „slēgtais parks“. Tā ir teritorija, ko rūpīgi kontrolē čempionāts un pasākuma organizatori, lai garantētu automobiļu drošību. Kamēr automobiļi atrodas Parc Fermé apstākļos, tiem nedrīkst veikt nekādus labojumus, izņemot ar pieteiktu atļauju. Tā ir teritorija, kurā var iekļūt tikai pilnvaroti pārstāvji un stjuarti.

Tehniskā apkope

Tehniskajā apkopē mehāniķiem ir atļauts strādāt ar automobiļiem. Darbi var ietvert izmaiņas komplektācijā, agrāk gūto bojājumu novēršanu vai vienkārši automobiļa sagatavošanu nākamajiem posmiem. Tehniskajai apkopei parasti ir noteikti laika grafiki katrai dienai, taču reizēm ilgākā periodā tie var būt elastīgi. Ar tehniskajā apkopē esošu automobili var strādāt tikai noteikts cilvēku skaits; speciāls uzrocis norāda tos, kam ir piešķirta piekļuve.

 

Stenogrammas

Neskatoties uz visām jaunākajām tehnoloģijām, kad jāsagatavo stenogrammas, piloti un stūrmaņi vēl aizvien uzticas tradicionālajai pildspalvai un papīram. Šīs instrukcijas, kuras posmā lasa stūrmanis, ir kā pilota otrais acu pāris. Tās sniedz precīzas detaļas par gaidāmo ceļu, piemēram, pagrieziena asumu, palēcienu vai bedri uz ceļa. Stenogramma ļauj pilotam precīzi zināt, kas sagaidāms.

Testa ātrumposms

Katram pilotam WRC ir pastāvīgs izaicinājums pielāgot automobili tā labākajam sniegumam. Automobiļa un dzinēja iestatījumi var krasi atšķirties katrā rallijā, un katram sīkākajam pielāgojumam var būt milzīga ietekme uz galvenajām darbībām, piemēram, uz vadāmību un maksimālo ātrumu. Tādēļ ir testa ātrumposms. Tas ir sākumposms, kas tiek veikts vairākas reizes pirms katra rallija starta, lai ļautu katrai komandai un pilotam pielāgot savus iestatījumus.

 

Rallija automobilis

Jaunākās paaudzes WRC automobiļu pamatā var būt lielceļa modeļi, taču zem virsbūves ir smalki pielāgotas iekārtas, kas ir radītas, lai izturētu grūtākos apstākļus. Automobiļi ne tikai sver ievērojami mazāk, tiem ir arī papildu komponenti, lai palielinātu to drošību un sniegumu. Pilna komplekta drošības jostas, palielinātu enerģiju absorbējošs putu polsterējums ap sēdekļiem un durvīm, kā arī īpaši stiprs drošības karkass palīdz aizsargāt komandu.

Stūrmanis

Pilots, protams, ir tas, kurš cīnās ar rallija automobili 200 km/h uz rallija posma bīstamajiem ceļiem, taču arī stūrmanim ir vienlīdz svarīga loma. Viņš ir atbildīgs par stenogrammas sagatavošanu un nolasīšanu, par jebkādu nepieciešamo remontdarbu veikšanu, un par to, lai automobilis laikā ierastos galvenajos kontrolpunktos. Automašīnas iekšējā radio translācijas sistēma nodrošina, ka pilots un stūrmanis vienmēr uztur saziņu.

 

Komanda

Katra komanda sastāv no pilota un stūrmaņa, kuri ir atbildīgi par to, lai rallija sacīkstēs viņu automobilis uzrādītu vislabāko sniegumu. Bieži vien viņi ir strādājuši kopā jau vairākus gadus un izveidojuši harmoniskas attiecības gan automobilī, gan ārpus tā. Komandai ir ļoti svarīgi vienmēr efektīvi komunicēt savā starpā, kā arī harmoniski sadarboties, lai sasniegtu vislabākos posma laikus.

Servisa parks

Servisa parki ir noteiktas teritorijas, kurās komandas izvietojas uz katru WRC pasākuma laiku. Parasti katrā rallijā ir viens servisa parks, kas atrodas stratēģiski pieejamā pilsētā vai mazpilsētā. No šīs pagaidu bāzes komandas var konkrētos laikos veikt automobiļu apkopi, sadarboties ar plašsaziņas līdzekļiem un uzņemt viesus. Šeit arī pulcējas skatītāji, lai ieraudzītu savus rallija varoņus dienas nobeiguma preses konferencēs vai vienkārši aplūkotu apkopē esošos automobiļus.