Hyundai Motorsport GmbH.

2012. gada 19. decembrī dibinātais uzņēmums „Hyundai Motorsport GmbH“ (HMSG) ir atbildīgs par Hyundai starptautiskajām motosporta aktivitātēm un galvenokārt par tā Pasaules Rallija čempionāta programmu. Uzņēmums, kas atrodas Alcenavā, Vācijā, ir strādājis pie Hyundai atgriešanas Pasaules Rallija čempionātā, iesaistot unikālu un prasmīgu darbinieku komandu, kas pastāvīgi strādā pie WRC specifikācijas i20 pilnveides.

 

N – radīts izcilam sniegumam

N, kas radīts, lai nodrošinātu lielisku sniegumu gan uz ceļa, gan sacīkšu trasē, apvieno Hyundai Motor plašo motosporta pieredzi un augstas veiktspējas lielceļu automobiļa izaugsmi.

 


i20 N

Pilnīgi jaunais i20 N, kas radīts, iedvesmojoties no ralliju čempiona i20 Coupe WRC, ievieš jūsu dzīvē sacīkšu trasei raksturīgo veiktspēju un rada adrenalīna pieplūdumu.

Pateicoties tā augstas veiktspējas 1,6 litru turbo GDi dzinējam un iespaidīgajiem 204 ZS, pilnīgi jaunais i20 N ir tikpat jaudīgs kā sacīkšu automobilis, kas ir tā pamatā. Tam ir 18 collu vieglmetāla diski ar Pirelli P-Zero īpaši augstas veiktspējas riepām un WRC automobiļu iedvesmots jumta spoilers.

100 km/h sasniedz 6,7 sekundēs, un maksimālais ātrums ir 230 km/h.

Šasija tika pastiprināta labākai vadāmībai dažādos laikapstākļos. Pilnīgi jaunā i20 N balstiekārtai ir izturīgāki priekšējie kupoli un šarnīri, kā arī atšķirīgas atsperes un amortizatori, lai nodrošinātu komfortu sportiskākas braukšanas laikā.

Dinamikas iezīmes ir mehānisks ierobežotas slīdes diferenciālis (m-LSD), N Grin kontroles sistēma ar pieciem braukšanas režīmiem, starta kontrole, motora apgriezieniem atbilstoša zemāka pārnesuma pārslēgšana un palīdzības sistēma braukšanas uzsākšanai slīpumā.

Iepazīties ar modeli


i30 N

Kopš godalgotā i30 N debijas esam cītīgi strādājuši, lai lielisko padarītu vēl labāku. Vadoties pēc mūsu ļoti veiksmīgajā i30 N TCR sacīkšu paketē gūtajām atziņām un gūstot motivāciju no mūsu entuziastu kopienas izteiktajām atsauksmēm, esam būtiski uzlabojuši veiktspēju. Uzlabojumi ietver mitrā tipa 8 pakāpju duālā sajūga pārnesumkārbas (N DCT) ar pārnesumu pārslēgšanas lāpstiņām ieviešanu, lielāku jaudu un griezes momentu Performance paketē un vieglus kaltā vieglmetāla diskus.

i30 N ir ietverts 2,0 T-GDI benzīna dzinējs ar 280 ZS jaudu. Maksimālais griezes moments ir 392 Nm. Maksimālais ātrums: 250 km/h.

Svars, kas samazināts, izmantojot augstas veiktspējas N Light Seats un 19 collu kaltā vieglmetāla diskus, nodrošina labāku veiktspēju un vadāmību, lai iegūtu dinamiskāku braukšanas pieredzi.

Iepazīties ar modeli


i30 Fastback N

Ar savu slīpo siluetu un graciozi veidoto jumta līniju i30 Fastback N ir eleganti skaists. Ar jaunajiem LED priekšējiem lukturiem un līdziniekam – hečbekam – raksturīgo režģi, kā arī visiem veiktspējas un viedo tehnoloģiju uzlabojumiem tas ir arī rūpīgi izstrādāts maksimālam braukšanas baudījumam uz ceļa. Līdzsvarojot sacīkšu braukšanas dinamiku un nevaldāmu spēku ar iespēju doties komfortablos ikdienas braucienos, i30 Fastback N patiesi ir ikdienas sporta automobilis. Šī stilīgā, pievilcīgā 5 durvju kupeja ir pārliecinoša un apveltīta ar izcilām proporcijām, un tā rada adrenalīna pieplūdumu patiesi elegantā manierē.

i30 Fastback N ir ietverts 2,0 T-GDI benzīna dzinējs ar 280 ZS jaudu. Maksimālais griezes moments ir 392 Nm. Maksimālais ātrums: 250 km/h.

Svars, kas samazināts, izmantojot augstas veiktspējas N Light Seats un 19 collu kaltā vieglmetāla diskus, nodrošina labāku veiktspēju un vadāmību, lai iegūtu dinamiskāku braukšanas pieredzi.

Iepazīties ar modeli


KONA N

Hyundai N struktūrvienība un Hyundai dizaina centrs pirmo reizi sadarbojās, lai veiktu izstrādi uz SUV virsbūves tipa, radot produktu, kas nepārprotami rada spēcīgu iespaidu un braukšanas baudījumu. KONA N apvieno KONA mūsdienīgo dizainu ar uzņēmuma N modeļu drosmīgo un dinamisko vēstījumu.

Tam ir 4 cilindru rindu DOCH dzinējs ar turbo benzīna tiešo iesmidzināšanu, kas nodrošina 280 ZS maksimālo jaudu un 392 Nm maksimālo griezes momentu. Tam ir 8 pakāpju duālā sajūga automātiskā pārnesumkārba.

Dinamikas iezīmes ir elektroniski vadāma balstiekārta un stabilitātes kontrole, elektronisks ierobežotas slīdes diferenciālis (e-LSD), augstas veiktspējas bremzes, N Power Sense ass, N Grin kontroles sistēma ar pieciem braukšanas režīmiem, stūres pastiprinātājs ar motora piedziņu (MDPS), pārnesumu pārslēgšanas lāpstiņa.

Labākai braukšanai sarežģītos apstākļos tam ir vilces kontroles režīmu atlase (sniegs, dziļš sniegs, dubļi, smiltis).

Iepazīties ar modeli

 

Automobilis

Hyundai i20 N VS Hyundai i20 N WRC Rally1

I20 N Rally1 ir veidots, pamatojoties uz i20 N ceļa automobili. WRC versija vēl vairāk nostiprinās saikni starp autosportu un Hyundai sērijveida automobiļu tehnoloģijām, jo 2022. gadā komandas mērķis ir gūt vairāk uzvaru un čempiona titulu.

Hyundai i20 N

Tips 1,6 T-GDI
Veiktspēja 204 ZS
Griezes moments 304 Nm
Ātrumkārba 6 pakāpju manuālā
Piedziņa Priekšējo riteņu piedziņa
0–100 km/h 6,2 sek.

Hyundai i20 N WRC Rally1

Tips Hyundai Motorsport turbokompresora dzinējs ar tiešo iesmidzināšanu
Veiktspēja 380 Zs
Griezes moments ~450 Nm
Ātrumkārba 5 pakāpju manuālā
Piedziņa Pilnpiedziņa
0–100 km/h < 4 sek.


 

2022. gada tehniskie noteikumi

Dzinējs
2022. gadā WRC automobiļi pirmo reizi tiks aprīkoti ar hibrīddzinējiem. Saskaņā ar jaunajiem Rally1 noteikumiem automobiļi tiks aprīkoti ar 100 kW plug-in hibrīda motoriem, kas kopā ar 1,6 litru iekšdedzes dzinēju nodrošinās vairāk nekā 500 zirgspēku jaudu. Atšķirībā no apdzīšanas sistēmām citos autosporta čempionātos, kur tiek lietoti hibrīddzinēji, WRC autovadītāji lietos elektroenerģiju, izmantojot automātisku sistēmu, ko kontrolē iepriekš ieprogrammētas motora kartes.

Drošība
Jaunie noteikumi paredz uzlabotus drošības līdzekļus, lai aizsargātu apkalpes komandas. Tie ietver pastiprinātu priekšpusi un aizmuguri, galvenā drošības karkasa pievienošanu 3D kopnē un jauna jumta daļas dizaina izveidi, kas spēs absorbēt līdz 115 % vairāk enerģijas, nekā paredzēts iepriekšējos noteikumos.

Svars
Rally1 automobiļu minimālais svars ir noteikts 1350 kg – par 160 kg lielāks nekā 2021. gada noteikumos. Šis lielais svara palielinājums ir nepieciešams, lai nodrošinātu jauno elektrisko elementu svaru automobiļos.

Hibrīda iekārta
Kopējā hibrīda iekārta sastāv no 12 000 apgr./min. motora ģeneratora bloka (MGU), invertora vadības bloka un 3,9 kWh akumulatora, kas nodrošina līdz 750 voltiem. Lai maksimāli palielinātu paātrinājuma veiktspēju, iekārta no MGU ir savienota ar visiem četriem riteņiem, izmantojot dzenskrūves vārpstu, lai paātrinājuma fāzē nodrošinātu 180 Nm griezes momentu. Hibrīda iekārta ir izvietota ballistiski izturīgā oglekļa šķiedras korpusā, kas spēj izturēt triecienus ar spēku līdz pat 70 G.

Aerodinamika
WRC automobiļiem ir vairākas aerodinamikas iekārtas, tai skaitā spārni automobiļa priekšpusē un aizmugurē, lai palielinātu tā piespiedējspēku. 2022. gadā galvenokārt saglabāsies iepriekšējo noteikumu agresīvā aerodinamika.

 

Pasaules Rallija čempionāta (WRC) komandas

Vai esat kādreiz domājis, kas padara WRC komandas biedrus par tik spējīgiem partneriem? Hyundai Motorsport satikās ar katru no braucēju komandām, lai iepazītu viņus tuvāk un uzzinātu, kas viņiem palīdz tik labi sadarboties komandā. Uzziniet visu par viņu līdzšinējo karjeru un vaļaspriekiem, kā arī par spilgtākajiem viņu dzīves notikumiem.

Ots Tanaks un Martins Jerveoja

Ots un Martins pievienojās Hyundai Motorsport saimei 2020. gadā un izbaudīja veiksmīgu pirmo sezonu kopā ar komandu, 4 reizes iekļūstot pirmajā trijniekā 7 sacensībās, tai skaitā gūstot uzvaru savā mājas valstī rīkotajās sacensībās „Rally Estonia“. Igaunijas pāra dalībnieki raksturo sevi kā „strādīgu“ (Ots) un „apņēmīgu“ (Martins). Acīmredzami veiksmīgās partnerības pamatā ir viņu darba ētika: „Mans rituāls pirms sacensību posma ir pārliecināties, vai esmu izdarījis visu, kas no manis atkarīgs, lai rezultāts būtu pēc iespējas labāks,“ saka Martins, savukārt Ots „atpūšas un koncentrējas“. No abiem labāks mehāniķis „ir tas, kurš parasti rada iemeslu kaut ko salabot“, apgalvo Martins. „Parasti tas esmu es!“ piebalso Ots. Ja viņi mainītos lomām, Martins uzskata, ka viņam veiktos „ļoti labi, braucot trasē“. Ots ir tikpat atklāts par savām stūrmaņa prasmēm: „Slikti.“

 

Tjerī Nevils un Marteins Vidaege

Beļģis Tjerī 2022. gadā uzsāks devīto sezonu Hyundai Motorsport komandā, tāpēc var droši teikt, ka viņš pilnībā pazīst Hyundai Motorsport: „Mēs ar komandu lieliski saprotamies; mūsu cītīgā darba dēļ katru gadu redzam uzlabojumus, un tā rezultātā komanda ir ieguvusi divus titulus,“ saka Tjerī. Pēc pozitīvas pirmās kopīgas sezonas 2020. gadā viņam otro gadu otrā stūrmaņa krēslā pievienosies Marteins. Šis duets jau ir izcīnījis divas uzvaras WRC rallijā, tai skaitā uzvaru rallijā māju trasē Iprā, Beļģijā.

 

Dani Sordo un Kandido Karrera

Pēc spēcīga 2021. gada WRC sezonas noslēguma 2022. gadā Dani un Kandido startēs Hyundai Motorsport jaunā WRC automobiļa kabīnē. Vien trīs kopīgās rallija sacīkstēs komanda izcīnīja divus pjedestālus, tostarp trešo vietu savā māju trasē, un tās mērķis būs turpināt sasniegt augsta līmeņa rezultātus, WRC ieejot jaunā hibrīda laikmetā. 2022. gada sezona būs Dani devītā sezona kopā ar komandu, un viņš ir vienīgais pilots vai stūrmanis, kas joprojām startē Hyundai Motorsport komandas sastāvā kopš uzņēmuma pirmā dalības gada šajās sacīkstēs.

 

Olivers Solbergs un Eliots Edmonsons

Olivers un Eliots, kuru kopējais vecums ir tikai 44 gadi, 2022. gadā Hyundai Motorsport trešo Rally1 automašīnu dalīs ar Dani un Kandido. Šīs būs pirmās WRC sacīkstes Oliveram, kurš pēdējos gados ir daudzsološi startējis WRC2 un WRC3. 20 gadus vecajam zviedram pievienosies jaunais brits Eliots, kurš WRC rallijā startējis divpadsmit reizes. Hyundai Motorsport jaunākā ekipāža kopā centīsies uzsākt sezonu un cīnīties par pjedestāliem un uzvarām visas sezonas garumā.

 

Uzziniet vairāk par WRC vārdnīcu

Tehniskā pārbaude

Visiem WRC automobiļiem ir jāatbilst stingrajām FIA tehniskajām vadlīnijām. Lai automobiļi varētu sacensties WRC, tiem ir jābūt apstiprinātiem kā atbilstošiem šiem noteikumiem. FIA tehnisko darbinieku komanda veic rūpīgas sacīkšu automobiļu pārbaudes pirms katra pasākuma, tā laikā un pēc tā. Tehniskās pārbaudes process ir paredzēts, lai nodrošinātu, ka visi automobiļi atbilst to apstiprinātajām specifikācijām. Komandas, kuru automobiļi tām neatbilst, var saņemt lielus sodus vai pat tikt diskvalificētas.

WRC/WRC2

Papildus WRC tiek rīkots arī WRC2, kas norisinās tajos pašos posmos kā galvenā kategorija, un tajā var piedalīties visi Rally2 automobiļi. Komandas sacenšas tieši tāpat kā to WRC kolēģi, cīnoties par čempionāta punktiem un WRC2 titulu. Tomēr piloti un stūrmaņi sezonas laikā var pieteikt tikai septiņus posmus, no kuriem tiek ieskaitīti seši labākie rezultāti. Ražotāji var piedalīties ar saviem automobiļiem kā rūpnīcas komanda vai klientu komandas var iegādāties automobiļus, lai piedalītos ar tiem neatkarīgi.

 

Parc Fermé

Katras sacīkšu dienas beigās automobiļi tiek novietoti tā dēvētajā Parc Fermé, kas tiešā tulkojumā no franču valodas nozīmē „slēgtais parks“. Tā ir teritorija, ko rūpīgi kontrolē čempionāts un pasākuma organizatori, lai garantētu automobiļu drošību. Kamēr automobiļi atrodas Parc Fermé apstākļos, tiem nedrīkst veikt nekādus labojumus, izņemot ar pieteiktu atļauju. Tā ir teritorija, kurā var iekļūt tikai pilnvaroti pārstāvji un stjuarti.

Tehniskā apkope

Tehniskajā apkopē mehāniķiem ir atļauts strādāt ar automobiļiem. Darbi var ietvert izmaiņas komplektācijā, agrāk gūto bojājumu novēršanu vai vienkārši automobiļa sagatavošanu nākamajiem posmiem. Tehniskajai apkopei parasti ir noteikti laika grafiki katrai dienai, taču reizēm ilgākā periodā tie var būt tikt mainīti. Ar tehniskajā apkopē esošu automobili var strādāt tikai noteikts cilvēku skaits; speciāls uzrocis norāda tos, kam ir piešķirta piekļuve.

 

Stenogrammas

Neskatoties uz visām jaunākajām tehnoloģijām, kad jāsagatavo stenogrammas, piloti un stūrmaņi vēl aizvien uzticas tradicionālajai pildspalvai un papīram. Šīs instrukcijas, kuras posmā lasa stūrmanis, ir kā pilota otrais acu pāris. Tās sniedz precīzu informāciju par gaidāmo ceļu, piemēram, pagrieziena asumu, palēcienu vai bedri uz ceļa. Stenogramma ļauj pilotam precīzi zināt, kas sagaidāms.

Testa ātrumposms

Katram pilotam WRC ir pastāvīgs izaicinājums pielāgot automobili tā labākajam sniegumam. Automobiļa un dzinēja iestatījumi var krasi atšķirties katrā rallijā, un katram sīkākajam pielāgojumam var būt milzīga ietekme uz galvenajām darbībām, piemēram, uz vadāmību un maksimālo ātrumu. Tādēļ ir testa ātrumposms. Tas ir sākumposms, kas tiek veikts vairākas reizes pirms katra rallija starta, lai ļautu katrai komandai un pilotam pielāgot savus iestatījumus.

 

Rallija automobilis

Jaunākās paaudzes WRC automobiļu pamatā var būt lielceļa modeļi, taču zem virsbūves ir smalki pielāgotas iekārtas, kas ir radītas, lai izturētu grūtākos apstākļus. Automobiļi ne tikai sver ievērojami mazāk, tiem ir arī papildu komponenti, lai palielinātu to drošību un sniegumu. Pilna komplekta drošības jostas, palielinātu enerģiju absorbējošs putu polsterējums ap sēdekļiem un durvīm, kā arī īpaši stiprs drošības karkass palīdz aizsargāt komandu. Pašreizējie automobiļi tagad ir aprīkoti arī ar hibrīda motoru, kas, to ieslēdzot, dzinējam nodrošina papildu jaudu.

Stūrmanis

Pilots, protams, ir tas, kurš cīnās ar rallija automobili 200 km/h uz rallija posma bīstamajiem ceļiem, taču arī stūrmanim ir vienlīdz svarīga loma. Viņš ir atbildīgs par stenogrammas sagatavošanu un nolasīšanu, par jebkādu nepieciešamo remontdarbu veikšanu, un par to, lai automobilis laikā ierastos galvenajos kontrolpunktos. Automašīnas iekšējā radio translācijas sistēma nodrošina, ka pilots un stūrmanis vienmēr uztur saziņu.

 

Komanda

Katra komanda sastāv no pilota un stūrmaņa, kuri ir atbildīgi par to, lai rallija sacīkstēs viņu automobilis uzrādītu vislabāko sniegumu. Bieži vien viņi ir strādājuši kopā jau vairākus gadus un izveidojuši harmoniskas attiecības gan automobilī, gan ārpus tā. Komandai ir ļoti svarīgi vienmēr efektīvi komunicēt savā starpā, kā arī harmoniski sadarboties, lai sasniegtu vislabākos posma laikus.

Servisa parks

Servisa parki ir noteiktas teritorijas, kurās komandas izvietojas uz katru WRC pasākuma laiku. Parasti katrā rallijā ir viens servisa parks, kas atrodas stratēģiski pieejamā pilsētā vai mazpilsētā. No šīs pagaidu bāzes komandas var konkrētos laikos veikt automobiļu apkopi, sadarboties ar plašsaziņas līdzekļiem un uzņemt viesus. Šeit arī pulcējas skatītāji, lai ieraudzītu savus rallija varoņus dienas nobeiguma preses konferencēs vai vienkārši aplūkotu apkopē esošos automobiļus.