Close

Ardievas patiesam celmlauzim: Hyundai paziņo par pirmās IONIQ sērijas ražošanas beigām

Oriģinālā Hyundai IONIQ ražošana uzņēmuma Ulsanas rūpnīcā beigsies 2022. gada jūlijā. IONIQ ir kļuvis par pamatu īstam veiksmes stāstam, nosakot standartus autobūves nozarē. IONIQ aiz sevis atstāj godalgotu augstākās klases drošības, vērtības un dizaina mantojumu.

Laikmeta beigas. 2022. gada jūlijā uzņēmuma Ulsanas rūpnīcā Dienvidkorejā tiks izbeigta oriģinālā Hyundai IONIQ ražošana. Pēdējais IONIQ, kas nobrauks no ražošanas līnijas, iezīmēs nozīmīga laikposma beigas Hyundai vēsturē. Kad šis modelis tika laists klajā 2016. gadā, tas kļuva par pasaulē pirmo automobili ar trim elektrificētiem spēka piedziņas agregātiem: hibrīddzinēju, plug-in hibrīddzinēju un akumulatora elektrodzinēju.

Hyundai lēmums pārtraukt IONIQ ražošanu visā pasaulē plānots jau sen, lai pielāgotos mainīgajām patērētāju prasībām autobūves nozarē. Tomēr IONIQ vienmēr paliks īsts revolucionārs, kas satricināja nozari un iezīmēja ceļu veiksmes stāstam, par kādu šodien ir kļuvis IONIQ EV klāsts.

IONIQ ir rādījis ceļu Hyundai attīstībai elektrificēto transportlīdzekļu jomā. No 2016. gada beigām līdz 2021. gada decembrim Eiropas tirgū pārdots 135 692 automašīnu, un šis modelis ir pilnībā attaisnojis uzņēmuma darbības rādītāju cerības. Pirmās IONIQ sērijas pārdošana turpināsies vismaz līdz 2022. gada maijam atkarībā no dīleru pieejamiem krājumiem.

IONIQ inovatīvais un novatoriskais mantojums

Iedvesmojoties no i-oniq koncepcijas, IONIQ ir iedibinājis inovatīvu un novatorisku mantojumu. IONIQ priekštecis i-oniq debitēja 2012. gada Ženēvas autoizstādē. Koncepcijas plūstošais un tēlnieciskais dizains vēlāk tika pārņemts IONIQ sērijveida modelī.

Kad IONIQ tika laists klajā 2016. gadā, atzinību guva tā dizains, kas lika tam ne tikai izcelties uz ceļa, bet arī nodrošināja aerodinamisko veikumu, balstoties uz Hyundai agrīnajiem sasniegumiem elektromobilitātes jomā. Gludās līnijas un plūstošā forma nodrošināja IONIQ tolaik klasē labāko Cd rādītāju, proti, 0,24, samazinot pretestību un uzlabojot degvielas patēriņa efektivitāti.

IONIQ bija celmlauzis ne tikai Hyundai plūstošās skulptūras dizaina valodas adaptācijā, bet arī attiecībā uz tā tehniskajiem aspektiem. Tas bija pasaulē pirmais transportlīdzeklis, kas jau no paša sākuma bija izstrādāts lietošanai ar trim elektrificētiem spēka piedziņas agregātiem: bija pieejama hibrīda, plug-in hibrīda un akumulatora-elektriskā versija. IONIQ izcilā efektivitāte bruģēja ceļu Hyundai progresam elektrificēto modeļu jomā un lika pamatus IONIQ EV klāsta zīmolam un citiem elektrificētiem modeļiem visā Hyundai modeļu klāstā.

Papildus tam, ka IONIQ saņēma atzinību par efektivitātes un dizaina sasniegumiem, tas guva uzslavas arī saistībā ar braukšanas pieredzi. Modeļa visaptverošā drošības pakete nodrošināja vislabāko aizsardzību savā klasē visiem trim spēka agregātiem un nodrošināja tam 5 zvaigžņu Euro NCAP novērtējumu visā tā darbības laikā.

Autonomās braukšanas jomas līderis

Pēc veiksmīgas dalības izmēģinājuma braucienos Lasvegasas ielās Hyundai 2017. gada Ženēvas starptautiskajā autoizstādē demonstrēja savu autonomo IONIQ modeli.

Autonomais IONIQ bija aprīkots ar LiDAR tehnoloģiju aiz priekšējā bufera, lai saglabātu automobiļa glīto dizainu. Uzlabotās pašbraucošās sistēmas tika saglabātas pēc iespējas vienkāršākas, jo tika integrētas esošās funkcijas no sērijveida modeļa, tostarp uz priekšu vērstais viedās kruīza kontroles sistēmas radars un joslas saglabāšanas palīgsistēmas kameras.

Autonomā IONIQ modernā tehnoloģija nodrošināja, ka automobilis ir paredzēts drošai kustībai visgrūtākajās situācijās, tostarp lielā gājēju plūsmā, ievērojot luksoforus un ceļa zīmes, ceļu būvdarbus un slēgtus ceļus.

IONIQ godalgotā izcelsme

IONIQ bija pirmais, kas noteica segmenta standartus ar visaugstāko drošību, vērtību un efektivitāti, un tas nepalika nepamanīts apbalvošanas organizācijās un citās iestādēs.

Pēc laišanas klajā 2016. gadā tika atzinīgi novērtēts IONIQ dizains, iegūstot prestižo Red Dot dizaina balvu un divas Good Design Awards jeb Laba dizaina balvas pēc kārtas. Laikposmā no 2017. līdz 2019. gadam IONIQ kā elektrificētās mobilitātes celmlauzis guvis atzinību ADAC Ecotest vērtējumā 2017. un 2019. gadā, Green NCAP vērtējumā un balvā Women’s World Car of the Year.

IONIQ, dodoties pensijā, atstāj aiz sevis atzinības mantojumu, jo ir ieguvis Gada auto balvu Norvēģijā, Zviedrijā un Francijā, kā arī balvas Women’s World Car of the Year augstāko novērtējumu gan 2017., gan 2018. gadā. IONIQ ievērojamie sasniegumi iezīmēja Hyundai elektrificēto transportlīdzekļu panākumu un inovāciju ceļu.

Nozīmīgas partnerības Nīderlandē

Kritiķi nebija vienīgie, kas pamanīja IONIQ inovatīvās un izsmalcinātās īpašības. Galvenajiem partneriem Nīderlandē un Apvienotajā Karalistē bija izšķiroša nozīme IONIQ labāko īpašību demonstrēšanā.

Amsterdamā IONIQ pārvarēja ierobežojumus, piedāvājot pilnībā elektroauto koplietošanas pakalpojumu, kas tajā laikā nodrošināja vislielāko nobraukumu, salīdzinot ar citiem šāda veida pakalpojumiem. Pateicoties 100 IONIQ BEV (elektroauto ar akumulatoru) autoparkam, 2200 publiski pieejamiem uzlādes punktiem un pēc pieprasījuma pieejamam uzlādes pakalpojumam „no transportlīdzekļa līdz transportlīdzeklim“ (Vehicle-to-Vehicle jeb V2V), šī iniciatīva darbojās līdz 2018. gadam. Tā padarīja bezizmešu braukšanu pieejamu un palīdzēja samazināt gaisa piesārņojumu un CO2 emisijas Nīderlandes galvaspilsētā.

Hyundai ilgstošajā sadarbībā ar van Goga muzeju Amsterdamā ir radīti divi Hyundai IONIQ ar īpašu dizainu, kam iedvesma gūta no divām Vinsenta van Goga gleznām. IONIQ modelim, kas ietērpts slavenajā holandiešu meistara gleznā „Saulespuķes“, vēlāk 2016. gadā pasaulslavenajā muzejā pievienojās modelis „Ziedošais mandeļu koks“.

Mantojums, ko vērts turpināt

IONIQ ir bijis celmlauzis elektrificētas mobilitātes jomā, un tas ir guvis daudzus apbalvojumus un ir iesaistījies nozīmīgās partnerībās. Šī modeļa inovācijas un progress ir pavēris ceļu jaunās paaudzes Hyundai BEV automobiļiem, kas var balstīties uz IONIQ sasniegumiem, nodrošinot labāko drošību, vērtību, efektivitāti un dizainu. Lai gan IONIQ nebūs tieša pēcteča, tā gars turpinās dzīvot Hyundai IONIQ EV klāsta zīmolā.