Autors: Toms Timoško, Auto Bild Latvija

Laikā, kad cilvēce pārdomā ikdienas prioritātes, jauna un dārga auto iegāde lielajā sarakstā noslīdējusi krietni zemāk. Pilnībā bez pārvietošanās gan neizdosies iztikt, tāpēc ir īstais laiks meklēt finansiāli un racionāli pamatotus risinājumus, vērtējot automašīnas cenas, garantijas termiņa un kopējā ieguvuma attiecību. Mūsu testa autoparkā ieripojis ļoti pragmatisks un šiem apstākļiem piemērots kandidāts – jaunais Hyundai i10.

Paraugieties uz ielām. A-segmenta mazulīšus satiksmē redzam gaužām maz. Autoražotāji šobrīd lielu uzmanību pievērš SUV modeļu izstrādei un elektrifikācijas bumam, lūkojot izdabāt ne vien pircēju vēlmēm, bet arī arvien striktākām Eiropas Savienības izmešu normām.

Kamēr citi mazajiem hečbekiem aizver priekškaru, Hyundai paliek uzticīgs savam i10 jau trešajā paaudzē. Un kā nu ne – kopš 2007.gada pārdots vairāk nekā miljons eksemplāru.

Eksterjers un interjers

Jaunais hečbeks centies attālināties no kastītes tipa dizaina un ieguvis slīpāku jumta līniju. Varbūt svarīgu lomu spēlē krāsa, taču šajā kombinācijā auto izskatās pavisam mīlīgs. Veidots uz jaunas platformas, tagad tas ir par 20 mm zemāks un 20 mm platāks, bet sportiska tēla radīšanai aizmugurē ir pat difuzors, kas šoreiz spēlē tikai ilustratīvu lomu.

Redzams, ka Hyundai īpaši lepojas ar savu produktu. i10 modeļa nosaukums redzams ne tikai uz bagāžnieka vāka, bet tas iestrādāts arī aizmugures lukturos un uz aizmugures statnes, līdzīgi kā BMW logotips X2 modelī. Virsbūvei pieejamas 20 dažādas krāsu kombinācijas. Pusi no šiem variantiem veido divtoņu krāsojums, pircējam izvēloties melnas vai sarkanas krāsas jumtu. Šāda individualizācija izmaksās 395 eiro.

 

 

Interjerā apdares materiālu kvalitāte ir atbilstoša automašīnas cenai un klasei. Kad šādus apdares paneļus redzam 50 000 eiro vērtos auto, nākas izbrīnā saraukt pieri, taču šeit tas ir racionāls risinājums. Atskaitot starp priekšējiem sēdekļiem trūkstošu rokas balstu, viss ir savās vietās un ierīču kontroles izvietotas parocīgi.

Praktiskums

Jaunais i10 ir lielāks nekā priekštecis, riteņu bāzei pastiepjoties par 40 mm. Pateicoties tam, ka riteņi novietoti tuvu automašīnas stūriem, tas garantē ne tikai labākus piebraukšanas leņķus pie slīpām virsmām, bet arī vairāk vietas salonā sēdošajiem. Četri braucēji šeit varēs justies pietiekami komfortabli, jo netrūks brīvā vieta nedz galvai, nedz kājām.

 

 

Bagāžas nodalījums ir klasei atbilstošs. 252 litru nodalījumā varēs ievietot četrus lielos iepirkumu maisus, bet zem grīdas paslēpies rezerves rats. Vienīgā lieta, kas pietrūka bagāžnieka nodalījumā ir striķīši augšējam plauktam. Ja pacelsiet to vertikālā pozīcijā un aizmirsīsiet nolaist, tas pilnībā aizsegs skatu uz aizmuguri. Nolaižot sēdekļu atzveltnes, bagāžnieku var paplašināt līdz 1050 litriem.

Piekabes vilkt ar i10 nebūs iespējams, bet lielāka gabarīta kravu var novietot uz jumta. Tā kravnesība ir 60 kg.

Tehnika

Mazam hečbekam mazs dzinējs. Tiem, kuri ir pazīstami ar iepriekšējās paaudzēs i10, tie uzreiz atpazīs tehnisko arsenālu, kas pārņemts arī jaunajā paaudzē. Zem motora pārsega klusi dūc 1,0 litra atmosfēriskais benzīna motors, kas attīsta 67 zirgspēkus un 96 Nm griezes momentu. Visi iepriekšminētie rādītāji mums saka priekšā, ka pie braukšanas stila būs nedaudz jāpiedomā, jo šis patiesi ir viens no lēnākajiem auto, kādu iespējams iegādāties jauno auto tirgū. Trīscilindru motors savienojumā ar piecpakāpju mehānisko transmisiju līdz 100 km/h paātrināsies 15,2 sekundēs, bet ar automātisko pārnesumkārbu šis laiks pieaug līdz 17,8 sekundēm.

Stumdoties pilsētvidē no viena krustojuma līdz otram, i10 nesteidzīgā daba mums pārlieku netraucē, taču piecus soļus uz priekšu nāksies domāt brīdī, kad uz šosejas veiksiet apdzīšanu.

 

„Šī ir retā reize, kad mazjaudīgā dzinēja dinamika
mūsu acīs var pat kļūt par vērtību.“

 

Ņemot vērā to, ka i10 varētu kalpot kā pirmā auto izvēle jauniešiem, šī ir skola, kuru būtu jāiziet visiem jaunajiem braucējiem. Lai izmantotu maksimālo jaudas potenciālu nāksies tālredzīgi domāt par situāciju uz ceļa un domāt par inerci, lai apdzīšanas manevrs būtu drošs visiem uz ceļa iesaistītajiem. Arī tikšana stāvākā kalnā būs iespējama vien tad, ja laikus ieslēgsiet zemāku pārnesumu.

Tiem, kuri iemācās apieties ar 67 ZS dzinēju, būvē spēcīgus pamatus tālākā , kas noderēs visus turpmākos gadus. Šādā veidā jaunais braucējs pārspēs tos censoņus, kas tikai jaudīgiem auto prot spiest pedāli grīdā, bet krīt panikā, kad piesēžas pie stūres auto, kas vairāk atbilstu viņu patiesajām braukšanas prasmēm.

i10 auditorija nav vien jaunie braucēji. Ja vien jums līdz nav jāved nekas vairāk par dokumentu mapi, i10 veiksmīgi iekļausies arī uzņēmumu autoparkā, pateicoties 7 gadu garantijai un zemajām ekspluatācijas izmaksām.

 

 

Uzturēt automašīnu ar pilnu bāku nebūs problēmu. Ražotāja dati liecina, ka i10 vidējais degvielas patēriņš ir 5,6 l/100km, kamēr mums lielāko daļu brauciena tas paslīdēja pat zem piecu litru atzīmes. Tvertnes ietilpība ir 36 litri, kas ļaus mērot vairāk nekā 600 km. Pie šī brīža degvielas cenām uzpilde izmaksās 33 eiro un tiem, kuri reti izbrauc ārpus pilsētas robežām, tas diezin vai būs jādara biežāk kā reizi mēnesī.

Vērtējot tehnisko pusi, noteikti vērts atzīmēt transmisijas. Papildus piecpakāpju mehānikai pieejama automātiskā transmisija, kas šajā gadījumā tiek saukta par automatizēto manuālo transmisiju jeb AMT.

 

„Piecpakāpju kārba slēdzas jūsu vietā,
taču šis nudien nav klasiskais automāts.“

 

Pirmkārt, līdzās pārnesumu svirai nav redzams P jeb parking. Novietojot auto stāvēšanai, sviru var ieslēgt N jeb neitrālajā pārnesumā un noraut stāvbremzi. Gluži kā MT gadījumā, ja vien uzticaties rokasbremzei. Otrkārt, būs jāpierod pie pārnesumu maiņas. Katra pārslēgšanās norit tā, it kā vadītājs pārāk strauji būtu atlaidis sajūgu, lai arī sajūga pedāļa šeit nemaz nav. Gluži kā cenšoties norīt skābu ēdiena kumosu, pārslēgšanās norit negribīgi un ar minstināšanos. Šajā brīdī tiek nedaudz nošūpota automašīna, salonā sēdošajiem liekot automātiski paliekties uz priekšu un pēc brīža atgāzties atpakaļ sēdeklī.

Pavirzot sviru pa labi, tiek aktivizēta mehāniskā pārslēgšanās iespēja, taču uz plūdenāku pārnesumu maiņu iegūt neizdodas. Iespējams, ka šeit ir kāds triks, taču pirms auto iegādes pārliecinieties, kura no transmisijām jums simpatizēs vairāk.

Gaitas īpašības

Nevajag i10 uzskatīt tikai par pilsētas vardīti. Tiklīdz ieskrienaties līdz šosejas ātrumam, viena litra motors šo tempu notur bez piepūles, brīvi ripojot uz priekšu. Pat braucot ar ātrumu, kas tuvāks uz kaimiņzemju ātrgaitas šosejām, i10 pietiekami stabili turas uz ceļa, nekļūstot nedz pārlieku skaļš vai tramīgs.  Tāpat šeit ir arī joslu asistents, pieskatot mūsu braukšanas stilu.

 

 

Iepriekšējās paaudzes modelis saņēma uzslavas par tā braukšanas īpašībām pilsētā un jaunais modelis ir šī stāsta turpinātājs. Apļveida krustojumus tas pieveic ļoti veikli, apkārtējā pārskatāmība ir laba un apgriešanā rādiuss mazs – 4,86 metri. Svarīgs faktors ir arī nelielais svars, tā pašmasa ir vien 883 līdz 969 kg. Vieglā stūres vadība un atpakaļskata kamera palīdzēs bez rūpēm manevrēt stāvvietās. Jā, 3,6 metrus gara auto novietošana būs bonuss iesācējiem un patīkama atpūta pieredzējušajiem.

Interesanti, ka sēžot pie i10 stūres, sajūta ir kā neliela krosoverā. Vadītāja sēdpozīcija ļauj viegli pārredzēt ceļu un justies augstāk nekā tas būtu standarta hečbekā. Jāņem vērā, ka stūri nav iespējams regulēt dziļumā, bet gan tikai augstumā. Balstiekārta dažos apstākļos var šķist nedaudz par cietu, taču stingrāks regulējums nozīmē labāku vadāmību un raksturu, pieveicot līkumus.

Cena & aprīkojums

Auto iegādes mūžsenais jautājums – lietots premium auto vai jauns budžeta klases spēkrats? Hyundai i10 šo dilemmu izgaismo vairāk nekā jebkad agrāk. Kompaktā Dienvidkorejas hečbeka sākumcena ir 11 790 eiro. Par šādu naudu var iegādāties aptuveni 10 gadus vecu 5. sērijas BMW, kas apvieno pircēju iecienītās gaitas, komforta un prestiža īpašības ar potenciālām tehniskajām problēmām un no tā izrietošajiem ieguldījumiem.

Hyundai i10 seko citam konceptam – sēdies, brauc un neraizējies. Ražotājs tam nodrošina 7 gadu garantiju bez nobraukuma ierobežojuma, kas palicis nepārspēts rādītājs arī ārpus šī segmenta robežām.

 

 

Garantija nav vienīgais, ko iegūstam par šo cenu. Hyundai arī i20 un i30 modeļos vienmēr bijis dāsns attiecībā uz standarta aprīkojumu, tāpēc mazais i10 nav izņēmums. Bāzes versijā jeb Fresh tas iegūst:

  • Apsildāmu stūri ar ādas apdari;
  • apsildāmus priekšējos sēdekļus;
  • kruīza kontroli;
  • manuālo gaisa kondicionieri;
  • signalizāciju;
  • 3,8 collu melnbaltais displejs;
  • elektriskos logu pacēlājus;
  • rezerves ratu;
  • dienas gaitas lukturus;
  • nolokāmas aizmugures sēdekļu atzveltnes attiecībā 6/4;
  • Bluetooth savienojumu;
  • USB ligzdu;
  • eCall palīdzības zvanu, ja noticis negadījums

Tāpat cenā iekļauti arī dažādi drošības uzraugi un palīgsistēmas:

  • Frontālās sadursmes brīdinājuma palīgsistēma;
  • joslas ieturēšanas palīgsistēma;
  • tālo gaismu palīgsistēma;
  • vadītāja modrības brīdinājums;
  • riepu spiediena uzraudzības sistēma;
  • palīdzības sistēma braukšanas uzsākšanai slīpumā;
  • ISOFIX stiprinājumi aizmugurē

 

 

Liela daļa no šīm opcijām konkurentiem ir par papildus maksu. Dažiem šādu ekstru nav pat papildaprīkojuma sarakstā. Iespaidīgs piedāvājums, Hyundai!

Attiecībā uz bāzes komplektāciju jāpiemin, ja šajā versijā i10 būs četras sēdvietas, kas ir salona ietilpības ziņā ir optimāls risinājums. Ja nepieciešama arī piektā drošības josta vai vēlaties automātisko transmisiju, būs jāizvēlas Comfort versija.

Comfort modifikācija pieejama par 12 990 eiro (13 590 eiro ar automātisko transmisiju). Papildus iepriekšminētajiem labumiem, ekstru klāstu šeit papildina:

  • Apple Carplay un Android Auto
  • 15 collu lietie diski
  • bezvadu viedtālruņa uzlāde;
  • automātiskais gaisa kondicionieris;
  • atpakaļskata monitors;
  • 8 collu skārienjūtīgais displejs
  • viegli tonēti aizmugures logi;
  • elektriski regulējami un apsildāmi spoguļi
  • LED dienas gaitas lukturi;
  • 4 skaļruņi.

Lai arī multimediju sistēma ir gaužām vienkārša, tajā iespējams iedvest dzīvību, projicējot viedtālruņa aplikācijas ar Apple Carplay un Android Auto. Ja vērtējam cenas un aprīkojuma attiecību, i10 mūs pārsteidza ļoti pozitīvā ziņā.

Vienīgās papildaprīkojuma iespējas veido dažādot hečbeka izskatu, izvēloties virsbūves krāsu toni vai salona dizaina paketi.

Vērtējums

Plusi

  • Ļoti bagātīgs standartaprīkojums
  • Pieejama cena
  • 7 gadu garantija

Mīnusi

  • Stūre regulējama tikai augstumā
  • Pie automātiskās transmisijas būs jāpierod

Rezumējums

Jaunais Hyundai i10 sagādāja negaidīt daudz pozitīvu pārsteigumu. Bagātīgais aprīkojums, uzvedība uz šosejas, pieejamā cena un 7 gadu garantija ir spēcīgi argumenti, kas daudziem varētu atvieglot sarežģīto izšķiršanos starp vienādas vērtības jaunu un lietotu auto.