Pirmo Santa Fe paaudzi Hyundai ieviesa 2000. gadā, iezīmējot zīmolu kā vienu no SUV tirgus pionieriem. Šogad, atzīmējot 20. gadadienu, modelis ir kļuvis par Hyundai labāko pārstāvi.

– Santa Fe bija Hyundai pirmais SUV modelis. Tā ir viena no mūsu visilgāk pārdotajām modeļu sērijām, kā arī viens no mūsu svarīgākajiem modeļiem gan pasaules līmenī, gan Eiropā, – stāsta “Hyundai Motor Europe” mārketinga un produktu vadītājs Andreass Kristofs Hofmans (Andreas-Christoph Hofmann). Uzņēmumam Hyundai Santa Fe ir ikona, kuras dizains, tehnoloģijas, ietilpīgums un komforts arvien turpina attīstīties. Ar jaunāko īpašību palīdzību tas nostiprina savu labākā parauga pozīciju mūsu plašajā SUV modeļu klāstā, vienlaikus nodrošinot progresu visam segmentam ar jaunām inovācijām un elektrifikāciju.

Santa Fe – pirmā paaudze: visa sākums (2000.–2006. gads)

Hyundai pirmoreiz iepazīstināja ar Santa Fe 2000. gada Ženēvas autoizstādē. Turpmākās paaudzes aizveda modeli premium klases virzienā, savukārt pirmais Santa Fe galvenokārt bija praktisks un tika augstu novērtēts saistībā ar tā funkcionalitāti un praktiskumu. Ražošana bija strauji jāpalielina, jo pieprasījums pārsniedza paredzēto, it īpaši ASV.

Pirmās paaudzes Santa Fe āriene bija robusta un vienkārša, bet automobilis bija garāks un platāks par daudziem konkurentu modeļiem, turklāt piemērots braucieniem apvidū. Automobilī bija daudz vietas pieciem braucējiem un bagāžai. Tāpat arī bija pieejams tam laikam bagātīgs ērtību klāsts, piemēram, gaisa kondicionētājs, kompaktdisku atskaņotājs, jumta lūka un elektriski darbināmi logi. 2003. gadā, atsaucoties uz klientu cerībām, Hyundai uzlaboja modeli ar jaudīgāku motoru, un modeļa pilnpiedziņas sistēma ieguva savu vadības ierīci.

Santa Fe – otrā paaudze: vairāk spēka un vietas, uzlabota drošība (2006.–2012. gads)

Iepazīstināšana ar Santa Fe otro paaudzi notika Ziemeļamerikas starptautiskajā autoizstādē 2006. gada janvārī, kad sāka pieaugt automobiļa ārējā izskata nozīmīgums. Santa Fe ārējais izskats kļuva mērķtiecīgāks, un vienlaicīgi modelis ieguva jaudīgu dīzeļdzinēju, kā arī uzlabotu V6 benzīna dzinēju. Interjerā parādījās greznības pieskāriens – mīkstāki materiāli, kā arī zils fona apgaismojums vadības ierīcēm un slēdžiem. Palielinājās automobiļa izmēri, un tagad piedāvājumā nonāca septiņvietīgs Santa Fe.

Hyundai vēlējās klientiem sagādāt drošākus automobiļus. Brauciena stabilitātes sistēma (ESC), pretbloķēšanas ABS bremzes, sānu drošības spilveni visām sēdekļu rindām, riepu spiediena noteikšana un aktīvie galvas ierobežotāji kļuva par standartaprīkojumu. Automobiļiem kļuva pieejama papildu navigācijas sistēma, atpakaļgaitas sistēma un kruīza kontrole.

Santa Fe – trešā paaudze: uzlabota drošība un savienojamības pakalpojumi (2012.–2018. gads)

Trešās paaudzes Santa Fe bija liels Hyundai progresa solis. Jaunais modelis saglabāja iepriekšējās priekšrocības – praktiskumu, plašumu un uzticamību, to kombinējot ar dinamisku un mūsdienīgu izskatu. Tagad Santa Fe bija ieguvis arī jaunu intelektu brauciena vadības atvieglošanai. Piedāvājumā tika iekļauts, piemēram, astoņu collu daudzfunkcionālais displejs ar intuitīvas lietotāja pieredzes iespējām.

Hyundai nostiprināja savu pozīciju kā vadošais drošības īpašību nodrošinātājs. Šo īpašību piemēri ir disku bremzes visiem riteņiem, bremzēšanas palīdzība, kas uzlabo pēkšņu bremzēšanu pretbloķēšanas ABS bremžu gadījumā, kā arī bremzēšanas spēka elektriskais sadalījums starp priekšējo un aizmugurējo asi. Modernās tehnoloģijas, dinamiskā dizaina un bagātīgā drošības aprīkojuma pievilcīgā kombinācija ir nodrošinājusi Hyundai jaunu un plašāku klientu bāzi.

Santa Fe – ceturtā paaudze: SmartSense tehnoloģija un drosmīgs, jauns dizains (no 2018. gada)

Sabiedrības iepazīšanās ar Santa Fe ceturto paaudzi notika 2018. gadā, un šīs paaudzes izveides pamatā ir agrāko modeļu panākumi. Ceturtās paaudzes Santa Fe piedāvā premium klases mobilitāti, un modelim ir raksturīgs mūsdienīgs aprīkojums un tehnoloģijas, kā arī klasē labākās drošības funkcijas un aprīkojums.

Elegantā Santa Fe drosmīgo dizainu un sportisko izskatu akcentē loka Cascading Grille priekšējais režģis un sānu arkas, kas virzās no priekšējiem lukturiem gar jumta līniju aizmugures lukturu virzienā. Jaunajam Santa Fe ir plašāks interjers nekā iepriekšējiem modeļiem, un kāju vieta otrajā rindā sēdošajiem ir palielināta par 38 mm.

Ar SmartSense tehnoloģiju aprīkotais Santa Fe ir savā klasē drošākais automobilis, un tas ir saņēmis piecu zvaigžņu novērtējumu Euro NCAP testā. Hyundai turpina gādāt par klientu drošību, piedāvājot arvien novatoriskākas īpašības, piemēram, Hyundai izstrādāto Rear Occupant Alert sistēmu, kas konstatē bērna vai dzīvnieka atrašanos aizmugurējā sēdeklī un brīdina no automobiļa aizejošu vadītāju, ja pēc automobiļa apstāšanās netiek atvērtas aizmugurējās durvis. Vēl viens drošības uzlabošanas aprīkojuma piemērs ir aizmugurē novietotā šķērsvirziena satiksmes sistēma, kas uzrauga automobiļa vidi 180 grādu diapazonā un brīdina atpakaļgaitā braucošo vadītāju, ja konstatē šķērsli, vai pat bremzē vadītāja vietā, lai novērstu sadursmi.

18 gadus pēc Santa Fe pirmā izlaiduma modelis ir ieņēmis Hyundai labākā modeļa pārstāvja vietu Eiropā. Nepārtrauktā attīstība apliecina Hyundai apņemšanos izveidot mūsdienīgus, kvalitatīvus un drošus produktus saviem klientiem.

Santa Fe ceturtās paaudzes jaunumi tiks atklāti jau tuvākajā laikā.