Close

1000 km brauciens ar Hyundai IONIQ Electric 38 kWh elektroauto

Hyundai IONIQ Electric ir ļoti saprotams un viegli braucams auto. Tas piedāvā daudz tehnoloģiskus labumus un vairums no tiem darbojas godam. Īpaši patika lielais 10,25 collu multimediju displejs un digitālais mērinstrumentu panelis.

Autors: Kristaps Skutelis, fotogrāfs: Mārcis Gaujenietis. Kursors.lv

Hyundai auto IONIQ nosaukums veidots no divām daļām – jons un unikāls. Un nav melots, ja tas ir pirmais Hyundai automobilis, kas izlaists ar domu, ka to uz priekšu dzīs elektromotors. Sākotnēji Ioniq bija nopērkams hibrīda, pēc tam plug-in hibrīda versijā un visbeidzot – Hyundai IONIQ Electric ir pilnībā elektrisks auto. Sākotnēji 2016. gadā tas tika izlaists ar 28 kWh akumulatoru un uzlādēts spēja mērot aptuveni 200 km, taču jaunajā uzlabotajā versijā šis auto ir ticis pie krietni lielāka 38 kWh akumulatora un ap 300km nobraukuma iespējas. Izklausās labi!

Ražotājs lepojas, ka šim auto ir zems (0,24) gaisa pretestības koeficients, kas ļauj nodrošināt ļoti efektīvu braukšanu gan hibrīdu, gan elektriskajā versijā. Piezīmēšu, ka tāds pats gaisa pretestības koeficients ir arī tādiem auto kā Tesla Model S vai BMW 7 Series un Mercedes-Benz S klases limuzīniem. Šis priekšpiedziņas auto ir aprīkots ar 100 kW (136 Zs, 295 Nm) elektromotoru un ražotājs IONIQ Electric auto sola 13,8 kWh/100 km vidējo enerģijas patēriņu. Auto maksimālais ātrums ierobežots pie 165 km/h atzīmes.

Kā jau Hyundai gadījumā ierasts, auto ir 7 gadu neierobežota nobraukuma garantija, bet augstsprieguma akumulatoram ražotājs nodrošina 8 gadu vai 200 000km nobraukuma garantiju atkarībā no tā, kas iestājais pirmais.

Samazināta uzlādes jauda

Interesanti, ka iepriekšējais IONIQ Electric modelis nodrošināja >50 kW uzlādes jaudu (reāli līdz 79 kW), bet jaunais IONIQ Electric ticis pie 50 kW ātrās uzlādes no kuras reāli spēj sasniegt kādus 44 kW. Pie tam, tas notiek tikai tad, kad akumulators ir pietiekami uzsilis. Auksts šis auto uzlādēsies ar aptuveni 30-35 kW jaudu, kas nav pārāk daudz. Pozitīvi, pašā mašīnā iebūvētais lādētājs jaunajā versijā ir kļuvis mazliet jaudīgāks un spēj nodrošināt līdz 7,2 kW uzlādi, kamēr iepriekšējam IONIQ bija iebūvēts 6,6 kW lādētājs.

  • No parastās 2,3 kW rozetes tas pilnībā tiks uzlādēts aptuveni 16 stundās;
  • Pie publiskās 7,2 kW uzlādes to var uzlādēt aptuveni 6 stundās;
  • Ar 50 kW ātro uzlādi auto var līdz 80% uzlādēt 57 minūšu laikā.

Hyundai IONIQ ir tehnoloģiski labi aprīkots auto

Ar šo auto braukt ir patīkami, jo tas nodrošina dažādas drošības un komforta sistēmas. Par drošību atbild frontālās sadursmes brīdinājuma sistēma ar gājēju un riteņbraucēju noteikšanas funkciju. Auto ir arī joslas ievērošanas palīgsistēma, joslas ieturēšanas palīgsistēma, aklās zonas uzraudzības sistēma un brīdinājuma signāls par šķērsojošu transportlīdzekli aizmugurē. Inteliģentā kruīzkontroles sistēma apturēs auto, kad apstāsies priekšā braucošais.

Mērinstrumentu panelis ir pilnībā digitāls, gaumīgs un saprotams. Ja piekomplektēsim navigāciju, tad saņemsim lielu 10,25 collu multimediju displeju, kas varbūt neizskatās tik glīts, kā vācu auto, tomēr ir funkcionāls un ērti izmantojams. Ak, jā, noderīgs ir arī telefona bezvadu lādētājs un sauja uzlādes pieslēgvietu priekšā pie vadītāja un viņa blakussēdētāja.

Šis ir visnotaļ praktisks auto

Kad pirms divām nedēļām izbraucu ar Hyundai KONA Electric, biju vīlies, jo auto no ārpuses izskatās liels, bet interjerā ir pamatīga šaurības sajūta. IONIQ ir krietni plašāka sajūta gan priekšpusē, gan otrajā rindā un bagāžniekā. Otrajā sēdekļu rindā kājām vietas pietiek pat man, bet to pašu nevaru teikt par augstumu, jo vismaz 1.85m gariem cilvēkiem galva atdursies griestos.

Bagāžnieks nav pārlieku dziļš, taču tas ir plats un tā kā auto ir liftbeks, bagāžnieka atvere ir plaša un ērti varēsim ielikt paprāvu mantu kalnu. Plus, aizmugurējie sēdekļi ir nolokāmi.

Galvenās atziņas pēc 1000km brauciena ar Hyundai IONIQ Electric

  • Hyundai IONIQ Electric ir ļoti saprotams un viegli braucams auto. Tas piedāvā daudz tehnoloģiskus labumus un vairums no tiem darbojas godam. Īpaši patika lielais 10,25 collu multimediju displejs un digitālais mērinstrumentu panelis. Tāpat kā KONAi, mašīnai būs jānodrošina Wi-Fi savienojums, lai kartē redzētu E-mobi tīkla stacijas, laika prognozi un ceļu satiksmes  informāciju.
  • Auto ārpus pilsētas nodrošina līdz 300km nobraukumu un tas nozīmē, ka no Rīgas vienā rāvienā varēsim aizbraukt uz jebkuru vietu Latvijā. Tāpat vismaz šobrīd nav nekādu problēmu uzlādēties, jo ārpus Rīgas ir ļoti daudz un pagaidām brīvas E-mobi tīkla 50 kW ātrās uzlādes stacijas.
  • Nepatīkams pārsteigums man bija tas, ka šis auto ar neuzsildītu akumulatoru veic uzlādi tikai ar 30-35 kW jaudu, kas praksē nozīmē dārgākas uzlādes E-mobi stacijās. Pēc tam, kad akumulators ir uzsilis, uzlāde spēj sasniegt 43-44 kW jaudu, kas uzskatāma par maksimumu šim auto. Šādā režīmā varam pusstundā no E-mobi stacijas auto uzlādēt 130-150 km braucienam.
  • Nobraukuma atlikuma aprēķins, līdzīgi kā Hyundai KONA, kopumā uzskatāms par diezgan precīzu un ar to var rēķināties. Bija gan viens brauciena posms, kur man “pazuda” ~40km (145.5km garā braucienā), bet tas drīzāk izskatās pēc izņēmuma gadījuma nevis normas. Ar šo auto man nebija bailes palikt uz ceļa pat tad, ja galamērķī iebraucu ar 2-3% uzlādes atlikumu. Šādi izlādēt auto bieži gan nav rekomendējami.
  • 1000km brauciena gaitā auto es lādēju sešas reizes, kopā tam veltīju 3 stundas un 24 minūtes. Šajā laikā auto ielādēju 128 kWh enerģijas. Kopā ātrajās uzlādēs man tas izmaksāja 30,60 eiro, jo E-mobi tīklā tarifs ir 0,15 € par katru uzlādes minūti. Mājās man šāds elektrības apjoms izmaksātu 14,08 eiro.
  • Šim auto uzlādes pieslēgvieta ir kreisajā sānā aizmugurē. Manuprāt, ērtāk ir tad, ja uzlāde notiek auto priekšpusē, jo tad var ērti apskatīties uzlādes stacijas ekrānu.
  • Braucot ar 100 km/h ātrumu praktiski visu maršrutu, vidējais patēriņš brauciena beigās bija 14.8 kWh/100km. Šoreiz bija liels vējš un liela daļa maršruta bija slapja, tāpēc man neizdevās sasniegt auto solīto 13.8 kWh/100km patēriņu. Bet kopumā šis skaitās viens no efektīvākajiem elektorauto. Ļoti noder adaptīvā kruīzkontrole, kas darbojas labi un ļauj braukt ekonomiskāk.
  • Tāpat kā KONAi, apsilde un kondicionēšana būtiski neietekmē auto nobraukumu un šajā auto arī Eco režīmā man nebija ne auksti, ne karsti. Braucu kā “parastā” auto.
  • Arī šajā braucienā man nebija ne mazākās aizķeršanās ar uzlādēm (jo to bija maz) un es ārpus Rīgas gandrīz nekad neesmu redzējis uzlādējamies elektroauto. Acīmredzot, mums to vēl ir ļoti, ļoti maz un visi koncentrējas ap Rīgu. Tādējādi E-mobi ātrās uzlādes staciju tīkls šobrīd (ārpus Rīgas) ir plašs un pieejams.
  • Galvenā atziņa pēc šī brauciena man palika tāda, ka šāds Hyundai IONIQ Electric principā šobrīd ir jēgpilnākā elektroauto izvēle vairumam no mums. Tas maksā jaunam elektroauto pieņemamu naudu un piedāvā pietiekamu nobraukumu, ātru uzlādi un pietiekami daudz vietas salonā. Praktiska izvēle arī ģimenēm ar vienu vai diviem bērniem.