Close

Ražots Eiropā

Vai zinājāt, ka 90 % Hyundai automobiļu tiek izstrādāti, konstruēti, ražoti un pārbaudīti Eiropā? Vācijā atrodas Hyundai dizaina centrs, un automobiļi, kas paredzēti Latvijas tirgum, tiek ievesti no Turcijas, Čehijas un Korejas rūpnīcas.

Eiropa – vieta, kur patērētāji dod priekšroku transportlīdzekļiem ar augstām tehnoloģijām

Kopš “Hyundai Motor Europe” tehniskā centra izveides 1995. gadā Vācijā, Frankfurtē, ir pagājuši 25 gadi. “Hyundai Motor Europe” tehniskais centrs Riselsheimā nodarbojas ar Hyundai automobiļu izstrādi. Tā nolūks ir nodrošināt, lai ikviens Eiropā ievestais Hyundai atbilst Eiropas patērētāju augstajiem standartiem, un pielāgot automobili konkrētā tirgus vajadzībām. Sadarbībā ar Namjangas Institūtu tiek izstrādātas novatoriskas tehnoloģijas, kas sniedz gan lielisku braukšanas veiktspēju, pateicoties spēka pārvadiem, virtuāliem simulatoriem, un jaunu, nākotnē populāru tehnoloģiju izstrāde ir kļuvusi par svarīgu uzdevumu.

Eiropā ir aptuveni 50 valstis – šajā pasaulē daudzveidīgākajā kontinentā ir dažādi klimati un topogrāfija, kultūras un valodas, kā arī dzīvesveidi un cilvēki. Atbilstoši šiem dažādajiem faktoriem jāatšķiras arī braukšanas apstākļiem un vajadzībām.

Apvienotā Karaliste ir pazīstama ar tās šaurajiem ceļiem un lietaino klimatu, kas ceļa apstākļus kopumā padara skarbākus. Tāpēc manevrēšana asu pagriezienu veikšanai un komforts vidējā braukšanas ātrumā ir būtiski faktori braukšanas veiktspējas novērtēšanā. Turpretim Itālijā jābrauc pa šaurām pilsētas ielām, un tās elegantie patērētāji izvēlas skaistus automobiļus. Šajā valstī automobiļiem ir jābūt kompaktiem, tomēr pievilcīgiem, viegliem, tomēr pietiekami aizraujošiem, lai tie būtu izcili.

Vācijā ir pavisam cita braukšanas vide. Taisni ceļi, kas sniedzas pāri klajiem laukiem līdz pat apvārsnim; uzreiz aiz pilsētas atrodas automaģistrāle, kas ir plaši pazīstama tās ātruma ierobežojumu trūkuma dēļ. Ceļa segums ir līdzens, tāpēc arī lielā ātrumā nestabilitāte ir niecīga.

Ziemeļeiropā ar tās sniegoto, skarbo vidi cilvēkiem patīk modeļi ar četrriteņu piedziņu, kas spēj pārvarēt apgrūtinošus ceļa apstākļus. Norvēģijā, kur tās bagātīgie ūdens resursi tiek izmantoti ūdens enerģijas ražošanā, plašās elektrības pieejamības dēļ elektroautomobiļi ir populāra izvēle.

Hyundai braukšanas veiktspēja iekaro Eiropas sirdi

Jauno transportlīdzekļu testēšanas protokols ir ciešas saziņas un sadarbības rezultāts. Vietējie Eiropas inženieri no Eiropas tehniskā centra, Namjangas Institūta vietējie inženieri, kā arī produktu plānošanas un pārdošanas pārstāvji apvienojas, lai apmainītos ar viedokļiem un tos saskaņotu. Arī plašsaziņas līdzekļu pārstāvji, kas specializējas automobiļos, tiek aicināti izteikt savu viedokli lokalizācijas procesā. Šo rūpīgo procesu rezultātā tiek izstrādāti automobiļi, kas iekaro cilvēku sirdis Eiropā.

Hyundai izstrādi pielāgo lielajiem, pārstāvošajiem tirgiem, piemēram, Apvienotajai Karalistei un Vācijai, kā arī veic papildu pārbaudes skarbos klimatiskajos apstākļos tādās valstīs kā Spānija un Zviedrija – attiecīgi ziemā un vasarā.

Nirburgringa: Hyundai braukšanas veiktspējas pārbaužu arēna

2011. gadā Hyundai sāka koncentrēties uz vispārīgo braukšanas veiktspējas uzlabošanu, un Nirburgringa tika izvēlēta kā šo centienu īstenošanas bāze. Šī trase, kas jau vairāk nekā 100 gadus kopš tās izveides 1927. gadā kalpo kā motosporta centrs, ir vieta, kur tiek rūpīgi izstrādāti Hyundai transportlīdzekļi.

Eiropas tehniskā centra augstās veiktspējas transportlīdzekļu pārbaudes un dizaina komanda pēta veidus, kā tā var izmantot ne vien Nirburgringu, bet arī Vācijas vispārējo braukšanas vidi. Turklāt tā sadarbojas daudzās nozarēs, lai piesaistītu valsts bagātīgos cilvēkresursus augstas veiktspējas automobiļu izstrādei.

Nirburgringā tiek veiktas ne vien braukšanas, bet arī izturības pārbaudes. Papildus jaunajiem transportlīdzekļiem arī jaunie dzinēji, transmisijas un platforma – principā visas ar braukšanu saistītās daļas – Nirburgringā tiek pakļautas stingrām pārbaudēm, lai nodrošinātu to izturību.
Izturības pārbaudēs ar katru modeli Nirburgringas trasē tiek veikti 480 apļi jeb 10 000 kilometri. Pieredzējis, profesionāls vadītājs, kas pārzina ikvienu trases centimetru, katru dienu nobrauc 30 apļus, veltot tam 90 % savu spēku. Procesā apkopotie dati un vadītāja atsauksmes tiek nodotas Namjangas Institūtam, un tiek veikti pielāgojumi, lai uzlabotu iepriekšējā brauciena rezultātus. Masveidā ražoti automobiļi, augstas veiktspējas automobiļi – tiem visiem tiek piemērots viens process. Nirburgringas trasē brauc arī elektroautomobiļi, lai veiktu izturības pārbaudes.

Ražošana

Hyundai visā pasaulē ir 10 rūpnīcas: Čehijā, Turcijā, Krievijā, Indijā, Ķīnā, Korejā (3), Ziemeļamerikā un Brazīlijā. Transportlīdzekļi, kas paredzēti Latvijas tirgum, tiek ražoti Nošovices rūpnīcā Čehijā, Asanas rūpnīcā Turcijā un Ulsanas rūpnīcā Korejā.

“Hyundai Motor Manufacturing” rūpnīca Čehijā, Nošovicē galvenos Hyundai modeļus ražo kopš 2008. gada. Ražošanas līnijas pamatā ir visi i30 modeļa varianti, tai skaitā N sērija. Frīdekmīstekas reģionā automobiļu ražotāja galvenais modelis ir Hyundai Tucson, kas veido 70 % no kopējās produkcijas.

Hyundai Motor rūpnīca Izmitā, Turcijā ir senākā Hyundai Europe rūpnīca – tā masveida ražošanu uzsāka 1997. gada jūlijā. Turcijas rūpnīca ražo i10, i10 N Line, i20 Hatchback un i20 Active Cross modeļus.

Hyundai Motor Ulsanas rūpnīca Korejā ir pasaulē lielākā rūpnīca. Tā sastāv no piecām atsevišķām rūpnīcām, kur aptuveni 32 000 darbinieku dienā saražo vidēji 5800 transportlīdzekļu. Cita pārsteidzoša šī kompleksa iezīme ir teritorijā iestādītie 600 000 koku, pateicoties kuriem rūpnīcu ieskauj mežs. Tai ir eksporta kravu doks, izmēģinājuma braucienu un sadursmju pārbaužu vietas. Baltijas tirgum tiek ražoti šādi modeļi: IONIQ (hibrīdautomobiļi, Plug-in, elektroautomobiļi), Santa Fe un KONA (automobiļi ar benzīna dzinēju, hibrīdautomobiļi un elektroautomobiļi).

Martā Hyundai Čehijas rūpnīcā sāka ražot arī KONA elektrisko apvidus auto. Šis palielinājums Hyundai ļauj trīskāršot nulles līmeņa emisiju transportlīdzekļu apgrozījumu Eiropā, tādējādi samazinot gaidīšanas laiku.