„Auto Bild Lietuva“ redaktors Vitoldas Milius ir pierādījis, ka elektroautomobilis ar vienu uzlādi var nobraukt tikpat daudz kilometru kā dīzeļdzinēja automašīna ar vienu degvielas bāku. Vitoldas Milius uzsāka savu braucienu pa Viļņas ielām ar pilnībā uzlādētu elektromobili — kompakto krosoveru Hyundai Kona EV, un finišēja gandrīz pēc 30 stundām, kopā nobraucot 710 km.

 

„Startēju ar pilnībā uzlādētu Hyundai Kona EV un visu šo laiku braukāju pa Viļņu — imitēju darba dienu, kā arī apstājos daudzās vietās. Ieraugot, ka pēc 40 sastrēgumā pavadītām minūtēm esmu nobraucis tikai 7 km, devos šosejas virzienā. Tam gan nebija daudz jēgas — uz šosejas lēnām braukt nevar, bet braucot plūsmā ar ātrumu 90 km/h, ļoti ātri sāk izlādēties baterija,“ stāsta Vitoldas Milius.

Pēc pilsētā pavadītas dienas Vitoldas bija izbrīnījies, jo nobrauktais attālums automobiļa odometrā tikai nedaudz pārsniedza 100 km. Tāpēc Vitoldas izlēma turpināt eksperimentu arī naktī, lai sasniegtu uzstādīto mērķi. Tā rezultātā viņš finišēja pēc 15 stundām — tieši pie tās pašas Hyundai pārstāvniecības, tikai 29 stundas pēc eksperimenta sākuma.

 

 

„Kad uzlādes līmenis bija tikai 2 %, riņķoju ap «Litexpo», jo pa tuvējām ieliņām var izveidot diezgan labu maršrutu. Kad mērinstrumentu panelī parādījās paziņojums, ka akumulators ir pilnībā izlādējies, bija vēl atlicis pietiekami daudz enerģijas, lai aizbrauktu līdz „Fakto“ durvīm un apstātos. Iespējams, ka es varētu būt nobraucis vēl kādu kilometru,“ stāsta vadītājs, kura fiksētais nobrauktais attālums bija 710,7 km.

Pārsniegtas autovadītāja gaidas

Vitoldas Milius uzsvēra, ka brauca ne pārāk ātri un ne pārāk lēni — tā, lai netraucētu citiem. Viņš aktīvi izmantoja pie stūres izvietotās bremžu enerģijas rekuperācijas jaudas regulēšanas sviras, kas ļauj noteikt, vai pēc akseleratora pedāļa nospiešanas automobilis turpina kustību gandrīz bez bremzēšanas, vai arī iestatīt spēcīgu bremzēšanu ar dzinēju, tādējādi papildus uzlādējot akumulatoru.

Vitoldas nelietoja kondicionieri, tā vietā atverot logu. Tomēr nekādi citi energotaupības paņēmieni netika izmantoti (izņemot ekonomisko braukšanu). Visi pārējie šī eksperimenta apstākļi atbilda dīzeļa vai benzīna dzinēju automobiļu vadīšanas standarta apstākļiem.

 

 

„Katru dienu es gan šādā režīmā nebrauktu, jo man to patīk darīt dinamiski. Tomēr pilsētās ir daudz cilvēku, kuri brauc tieši tā, kā es eksperimenta laikā. Tāpēc šis rezultāts ir iegūts reālos vadīšanas apstākļos pilsētā, nevis slēgtā trasē vai laboratorijā,“ stāsta dažādu autovadīšanas rekordu īpašnieks Vitoldas Milius.

Turklāt Hyundai Kona EV arī uzvarēja elektromobiļu sacīkstēs no Viļņas līdz Palangai šā gada maija sākumā. Šī automašīna laboja iepriekšējo rekordu, pārvarot 337 km 3 stundās un 28 sekundēs.